Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Menstruation kommer ikke

Redigeret 7 november, 2011, 05:18 i PMS og menstruation
Hej.
Vi har været i gang med projekt baby siden januar og er blevet enige om vi vil vente med at forsøge mere.
Men så kom min menstruation ikke i denne omgang, jeg er gået 10 dage over. havde min menstruation i sidste måned og har ikke haft ubeskyttet sex siden.... kan jeg så være gravid..... eller kan der være en anden årsag.?
håber at I kan hjælpe.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Ja synes lige du skulle lave et graviditetstjek for en sikkerhedsskyld man kan godt bløde de første par måneder under en graviditet, har din sidste menstruation været kortere end den plejer . hvis du derimod har blødt normalt. og menstruationen ikke kommer synes jeg du skal gå til lægen og høre om der kan være en anden forklaring. Hvis i hele tiden tænker på at lave et barn kan stressen også gøre at menstruationen stopper eller ikke kommer som planlagt. jeg tænker er i blevet testet hos lægen om din mands sæd er levedygtig og din krop er skabt på normal vis, så i ikke bare kæmper forgæves , i kan igen få hjælp reagensglasbørn . hvor staten betaler. måske er det at overveje. men håber det lykkedes for jer en dag. hej.
  • Indstillinger
    Jeg synes nu ikke at jeg/vi tænker rigtig meget på en kommende gravidtet, da vi er enige om først at starte på projekt baby igen til sommer.
    Har her til morgen taget en ny graviditetstest som var bragende negativ.

    Hvad skal jeg stille op nu??
  • Indstillinger
    I har prøvet at lave barn det meste af et år, og nu vil I "holde en pause" og bruge prævention? Og så vil I gå i gang igen til sommer?

    Det forstår jeg ikke. Hvorfor ikke bare lade naturen gå sin gang, have sex når I har lyst, nyde hinanden, lade være med at tænke i ægløsning, cyklus osv., så kan det være, du på et tidspunkt bliver gravid. I og med, at der er gået det meste af et år, så kunne det jo være, at dine/jeres beregninger ikke passer helt med, hvordan din krop reagerer. Et barn behøver jo ikke være et "projekt" - det kan sagtens være noget, der kommer helt af sig selv, når man holder op med at bruge energi på det.

    Hvad er ideen med at holde pause? Vil I have barn eller vil I ikke?

    Fint nok, at I vil stoppe med at have fokus på det; det er sundt nok, men hvorfor gøre store anstalter for at undgå det et halvt år?

    Det er meget almindeligt, at cyklus kan spille et puds en gang i mellem og udeblive en gang, men hvis du er bekymret, vil jeg da foreslå dig at kontakte din læge.
Log in eller Registrér for at kommentere.