Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

er jeg gravid?

Redigeret 7 november, 2011, 05:09 i Teenagere
Hej. Jeg var ikke helt sikker på hvor jeg skulle skrive dette.
Men jeg er en pige på 16 næsten 17 år.
Jeg er bange for jeg er gravid. jeg havde min menstruation for en uge siden, og i en af de sidste dage af menstruationen havde vi sex i badet, uden kondom. Men vi læste på nettet at der ikke kunne ske noget ved det. Men jeg havde ikke rigtig så meget menstruation efter det. Og for et par dage siden havde vi også sex uden kondom men, det var kun kort og kan kom ingen af gangene oppe i mig.

Men både idag og igår vågnede jeg ved at mit hoved snurrede rundt og sådan har det været hele dagen idag. Udover det har jeg rigtig ondt i mit hoved og jeg kastede også op i morges.

Hvis jeg er gravid, er det så ikke gået MEGET hurtigt?
har læst på nettet at disse symptomer først kommer 6. uge ? Men er bange for hvad det kan være? :(

Det skal så lige siges at jeg for 5 dage siden faldt på min cykel og slog mit ben og går nu rundt på krykker, det kunne være noget fra faldet :s

Ville være glad for et svar meget hurtigt er rigtig bange. !

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Ja det er uheldigt du er væltet på cyklen , jeg tror hovedet er fra dit fald, er du blevet tjekket for hjerne rystelse, det kan du også kaste op af , så synes lige du skal tale med forældre eller lægen med dit hoved. og være under observersation for hjerne rystelse. men med graviditet nej den første dag med sidste menstruations dag , er der ikke ret stor sansynlighed for du er blevet gravid. men den sidste gang for et par dage siden kan ikke udelukkes helt det er muligt du kan være blevet gravid. har du lagt mærke til hvornår der kommer noget lys eller rødeligt slim , i trusserne eller når du tørre dig , det er din ægløsning. prøv at skrive det på din kalender, hvor mange dage der går fra sidste menstruations dag. og til slimet kommer. mange har ægløsning på 7 og 9 dag efter. så synes hvis din menstruation ikke kommer at du får en graviditets test. dem kan du selv købe flere butikker. og nej hvis du ikke er klar til at få børn skal i ikke lege med skæbnen uden kondom, pludselig en dag lykkedes det. det er fristene at prøve uden kondom , men ikke sjov at spise fortrydelsespille og få abort. så brug præventation du kan få spiral eller andet uden hormon. eller Pessar. og sæd dræbbendecreme så kan i gøre det uden kondom. manden behøver ikke at sperme inde i en for der kommer barn , der kan være sæd der har været lige ved at komme der er trukket tilbage. og der stadig er noget i urinrøret. der kan løbe ud. så man kan aldrig være sikker uden kondom. held og lykke
  • Indstillinger
    Man løber ALTID en risiko ved at dyrke ubeskyttet sex. I gamle dage brugte man meget metoden med "sikre perioder", og det er der godt nok kommet mange børn ud af.

    Men - der er selvfølgelig perioder, hvor risikoen er mindre, men den ER der. Jeg vil dog gå så vidt som at mene, at sandsynligheden for graviditet er yderst lille, og det er i hvert fald helt sikkert, at du ikke kan mærke eventuelle symptomer så tidligt.

    Brug prævention - HVER GANG.

    Din utilpashed lige nu skyldes givet det fald, måske du skulle tale med din læge, for har du evt. fået en lille hjernerystelse, er der nogle hensyn du skal tage for ikke at få problemer med hovedpine frem over.
Log in eller Registrér for at kommentere.