Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Overvægt og Diabetes 2.

Redigeret 7 november, 2011, 07:44 i Åben debat om overvægt
Ikke smart med Overvægt, og Diabetes 2.

Jeg har så svært ved at tabe mig, aner snart ikke mine levende råd, den ene uge smider jeg 5 kg, den næste er de taget på igen, jeg spiser, næsten alt. med måde.

Jeg får Insulin i Pen, samt i tabletform.

Jeg har Opskrift bogen om Diabetes tybe 2, men råvarerende er alt for dyre.

((Med råvarer, mener jeg det man skal bruge, og nej jeg får ikke hjælp fra kommunen, det gør de ikke i siger de.))

Kan nogen hjælpe mig, med billige råd. ???

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Er råvarerne nu også for dyre handler om helbredet? Måske du få tilskud af kommunen pga. diætbehov.
    Der er mange kure, metoder til at smide de overflødige kilo; det er svært at vide hvad der virker for dig, måske kan du komme til en diætist? Mvh. Helle8
  • Indstillinger
    Nu ved jeg ikke hvordan du har det med engelsk bøger, men "The China Study" er en bog omkring kost og sygdomme, der bla. belyser diabetes 2 samt overvægt (som er med til at forklare tidens tildenser med kure mm i et forståeligt sprog).

    Den fokusere meget på problemet med at finde den rette kost samt at det er svært at finde rundt i junglen af kure, kosttilskud mm, via internettet.

    Overordnet konkludere bogen, som bygger på mangeårige videnskabelig undersøgelser følgende:

    En 100% plantebaseret kost lavet af rene råvarer er med til:

    At sænke kolesteroltallet, samt mindskning af hjertekarsygdomme
    Sænke blodsukkeret (og derved mindske behovet for høje insulindoser).
    Selv om man indtager flere kalorier med plantekost i sammenligning med animalsk kost, taber man sig stadig (da mere at energien går til kropsvarme fremfor at sætte sig som fedt på kroppen).

    Denne slags kost er også med til at bekæmpe og forhindre diverse kræftformer.

    Det er dog ikke nogen let sag at gå over til plantekost (specielt baseret på rene råvarer og ikke forbehandlet) hvis man er vant til en meget kød baseret kost, herunder ligger der også mælk og æg.

    Det vigtiste iforhold til kost og diæt er selvfølgelig at tænke på at en diæt der virker kortvarig ikke nødvendigvis betyder den er god for kroppen langvarig (f.eks. Atkins kur) - og for at kunne løse problemet på længere sigt kræver det at finde en kur der holder i mange år.

    En anden god side (igen på engelsk) der er baseret på de samme principper er http://www.drmcdougall.com/
    Der er rigtig mange fora og gratis opskrifter, hjælp mm. (Man kan også betale sig for en masse ting, men der skulle være rigtig at hente uden).
  • Indstillinger
    Hej

    Det lyder som en anbefaling af råmad, som jeg kun kan tilslutte mig, det giver energi.
    Søg evt. under raw food på nettet, nogle steder hvor det forhandles svarer de også på spørgsmål. Giv det en chance! Velbekomme Helle8
  • Indstillinger
    Redigeret 7 november, 2011, 08:22
    Det er ikke decideres en anbefalding mod råkost (rawfood) i den diæt jeg snakker om men denne type kost ligger bestemt også indefor de samme rammer - Men hvis man ikke har nogen stor erfaring med plantekost, skal man blot starte op i at udskifte de animalske produkter, specielt kødet først, så man kan vænne sig til det - derefter kan man se på andre produkter såsom mælk, æg, gelatine mm... og med tiden kan man prøve at spise flere rå produkter med tiden (som er godt for tænderne og fordøjelsen), men det vigtigste er at skære ned på det store animalske produkter for at mindste diabetes symptomerne. Diabetes har også nogle følgesygedomme som man har større chance for at få, hvor en plantekost også modarbejder disse.
  • Indstillinger
    Hej igen

    I den sammenhæng er det værd at nævne at man sagtens kan få dækket sit behov for proteiner m.m. Man spiser f.eks. flere bønner og nødder, spirer, tang, frugt og grønt som dog bør være økologisk. Der kan fortælles meget mere men det vil jeg ikke gøre nu. Mvh. Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.