Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Søvnløshed gennem længere tid

Redigeret 6 november, 2011, 21:30 i Åben debat for mænd
Jeg har gennem den sidste 1½ - 2 måneders tid ikke kunnet sove.

Når jeg går i seng begynder jeg at svede utrolig meget og er ofte nød til at skifte dyne, da den bliver gennemblødt.
Det er vel at mærke uanset om det er en vintersyne, sommerdyne eller blot et tæppe og jeg har det aldeles ikke varmt i mit soveværelse.

I starten troede jeg det bare var feber ifb. med en omgang kold lungebetændelse, men det er jeg kommet mig over nu så jeg er begyndt at tvivle på om det nu også har været det.
Irriterende er det i hvert fald!

Er der nogle der kender til næsten øjeblikkelig svedproduktion når man går i seng og dèt at ligge og dreje sig hele tiden uden at kunne falde til ro?

Jeg synes selv min døgsrytme er nogenlunde, hvis man ser bort fra jeg nogle gange opgiver søvnen og sætter mig ved computeren eller fjernsynet.
Normalt står jeg op kl. 08 og har gennem perioden gået i seng ved 22 - 00:30 tiden.

Venlig hilsen
Brumbasse317

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Umiddelbart ville jeg tro det var et slemt tilfælde af overgangsalder; mænd har det faktisk også om end det plejer at ytre sig anderledes. Er du undersøgt for diabetes – har du andre symptomer, tørst, kløe…? God bedring Helle8
  • Indstillinger
    Hej Helle.

    Overgangsalder har slet ikke været med i mine anelser - jeg bilder mig ind man som 29 årig ikke er kommet dertil endnu, men det kan da godt ske jeg tager fejl på det punkt ;)
    Hvis det er overgangsalder ved du så hvor længe sådan noget plejer at strække sig over?

    Ud over den kløe der er ifb. med min psoriasis er der ikke andet der generer mig.

    Jeg fik for år siden at vide jeg lå i risikozonen for at udvikle diabetes 2, men har sidenhen lagt mine vaner meget om og taber mig faktisk rigtig meget her for tiden og spiser nogenlunde sundt, så jeg håber da ikke det kan være det.

    Jeg har tænkt lidt på om det mon kan være stress, da jeg nok ikke kan sige mig helt fri for det her for tiden.
    Min egen læge er desværre ikke den mest omgængelige type, så jeg vægrer mig lidt for at tage derned men det er da klart at jeg vil gøre det hvis problemet fortsætter.
  • Indstillinger
    får du vædske nok --
  • Indstillinger
    Tjaa....

    Det vil jeg da mene.
  • Indstillinger
    Hej

    Godt så har du da fået udelukket et par ting. Har du overvejet 'noget' med fødevarer, hvad spiser du, noget bestemt inden sengetid? Hvis det heller ikke er det, vil jeg håbe andre har nogle bud på hvad der er årsag og løsning på dit problem.
    Vent nu ikke for længe med at tale med lægen, hvis det er stress må du få gjort noget ved det og det kan kun gå for langsomt, især når det berører søvnen. Mvh. Helle8
  • Indstillinger
    til brunbasse --du mener du får væske nok ---hvad er nok efter dine begreber
  • Indstillinger
    Hej Bummsemand prøv at købe noget sove the, det kan være det hjælper dig , hvis du er ved at være omkring overgangsalderen er det også ved at være tid til en sundheds. og heldbredtjek hos lægen, ved den alder kommer alle livsstilsygdommene , så for at udelukke der ikke er andre ting ivejen med dig har du brug for et tjek. hvis du sveder med dyne på , så brug et lagn over dig. der er nem at skifte og vaske. Kroppen har godt af at svede. så kommer alle de affaldsstoffer ud af kroppen, men det er ubehageligt hele tiden at være våd. Får du noget medicin nu , det kan også være bivirkninger fra medicin at kroppen sveder. Men tænker også når du så sover, ligger meget uroligt, prøv med sove the. og tag en radio med i sove værelset med cd. der spiller non stop. med stille klassisk, eller musik cure , indianer musik eller andet stille musik du bliver rolig af at lytte til. uden du ved det , kan det også være en angst for at sove. det er vi mange der har , vi tænker på vores liv når vi skal sove. alle vores kære. hele dagen bliver beabejdet ved sengetid. så ja det er svært at sove for nogen, hvis ingen af rådene hjælper dig efter 1 måned . så søg læge og få noget at sove på. så du ikke går i stress. nu skriver du ikke hvor mange timer du sover på en nat. men du har sovet noget , ellers ville du ikke kunne skrive til os, for man kan blive syg af ikke at sove. så det skal du ikke lade stå til. så skal du til lægen. god bedring.
Log in eller Registrér for at kommentere.