Pludseligt ildebefindende
Hej med jer.
Jeg er en ung kvinde på 22 år.
Jeg tager p-piller.
Jeg har oplevet to gange at få en form for pludseligt ildebefindende.
Den første gang var da jeg gik i 5. klasse og anden gang (og den værste) var for ca. 1 år siden.
Lige pludseligt får jeg koldsved, får MEGET kvalme og føler at jeg skal på toilettet og lave stort MED DET SAMME. Jeg bliver helt grå-gul i ansigtet, susen/ringen for ørene og det sortner for øjnene.
Den første gang var midt i skoletiden. Sidste gang var lige efter jeg var steget på en bus. Jeg skyndte mig ind på det nærmeste sted, hvor der var et toilet, og det var tilfældigvis på en politistation. Jeg spurgte efter et toilet og damen i receptionen så helt forskrækket ud da hun så mig. Hun viste mig hen til et toilet og jeg gik derude. Der gik ikke 2 min. hvorefter hun stod uden for døren og spurgte om hun skulle ringe efter en ambulance, så jeg må have set ret vag ud.
Nu er mine spørgsmål så:
Er der nogle, som har oplevet noget lignende?
Er der nogle, som ved hvad det er og hvad det skyldes?
Håber virkeligt på et svar, for det bekymrer mig noget, men vil ikke til læge med det, før det opstår igen (hvilket jeg ikke håber at det gør).
Mvh. Louise.
Jeg er en ung kvinde på 22 år.
Jeg tager p-piller.
Jeg har oplevet to gange at få en form for pludseligt ildebefindende.
Den første gang var da jeg gik i 5. klasse og anden gang (og den værste) var for ca. 1 år siden.
Lige pludseligt får jeg koldsved, får MEGET kvalme og føler at jeg skal på toilettet og lave stort MED DET SAMME. Jeg bliver helt grå-gul i ansigtet, susen/ringen for ørene og det sortner for øjnene.
Den første gang var midt i skoletiden. Sidste gang var lige efter jeg var steget på en bus. Jeg skyndte mig ind på det nærmeste sted, hvor der var et toilet, og det var tilfældigvis på en politistation. Jeg spurgte efter et toilet og damen i receptionen så helt forskrækket ud da hun så mig. Hun viste mig hen til et toilet og jeg gik derude. Der gik ikke 2 min. hvorefter hun stod uden for døren og spurgte om hun skulle ringe efter en ambulance, så jeg må have set ret vag ud.
Nu er mine spørgsmål så:
Er der nogle, som har oplevet noget lignende?
Er der nogle, som ved hvad det er og hvad det skyldes?
Håber virkeligt på et svar, for det bekymrer mig noget, men vil ikke til læge med det, før det opstår igen (hvilket jeg ikke håber at det gør).
Mvh. Louise.
Kommentarer
den bedste medicin er at få opklaret hvad det er der generer
Solo13: Ja, jeg får nok væske ind dagligt.. Der har i hvert fald ikke været nogle ændringer i min væskeindtagen de dage, hvor det er sket.
Jeg har godt nok noget angst i forvejen, men jeg kan ikke mindes at jeg har været angst, da det skete. Men det kan selvfølgelig godt være at det har været fysisk det har vist sig, uden at jeg har følt der har været noget psykisk imens.
Det kunne godt være at jeg skulle gå til min egen læge med det og få det tjekket.
samt forsk blodprøver --men nervøsitet kan godt fremkalde disse symptoner ---men man skal ikke slå sig til tåls med ---getterier --
husk __Lægen er til for dig ---men du er også til for ham ---du er med til ar give ham brød på bordet
Jeg må slå et smut forbi ham.
Har altid været meget nysgerrig på, hvad der rent fysisk sker i min krop, siden jeg reagerer så voldsomt på det, men har aldrig rigtig fundet ud af det.
Kunne være interessant at høre, om du evt kan forbinde dine "anfald" med en ubehagelig situation lige inden?
Mange hilsner Nanna