Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Menses med 8 ugers mellemrum.

Redigeret 6 november, 2011, 12:04 i PMS og menstruation
Jeg har det sidste halve år kun haft menstruation hvert anden måned og de er slet, slet ikke lige så kraftige som de har været. Jeg er ikke på p-piller.
Jeg læste på nettet at nogle kvinder bare kun har menstruation hver 6.-8. uge, så måske burde jeg i virkeligheden ikke være bekymret over det.
Er der nogen som ved om der er nogen grund til alarm?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Hvis du i øvrigt får en sund nærende kost, motion osv. er der ikke noget at være nervøs for. Hvis du alligevel er det, kan du vende spørgsmålet med lægen. KH Helle8
  • Indstillinger
    Ja som allerede sagt, hvis din krop har fungeret normalt det sidste halv år, synes jeg heller ikke der er noget at bekymre sig for.

    Men hvis man er kraftig overvægtig kan menstruation forsvidne (ligeledes med undervægt), og det samme hvis din kropsvægt har svinget kraftigt over det sidste stykke tid.

    Mærk efter med dig selv: Føler du sig sund og rask? Dyrker du regelmæssig motion (ikke ekstrem, hvilket også kan forhindre med) og spiser sundt? Har du været på fast medicin? Hvad med prævention? Har du taget p-piller regelmæssig? (hvis du bruger det)

    Hvis ingen at dine svar er negative, lyder du sundt og rask, vist ikke kan du overveje om det kan spille en rolle.
  • Indstillinger
    til pan ---har du talt med din læge ---hvad siger han ---hvad med graviditet --

    er du beskyttet ---jeg ville undersøges rigtig hvis jeg var dig --
Log in eller Registrér for at kommentere.