Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Forhud og sex

Redigeret 1 december, 2011, 19:19 i Åben debat for mænd
Hej,
Jeg er meget i tvivl omkring min forhud, og jeg håber at i kan hjælpe mig!
Når penis er slap, hænger forhuden lidt over 2 cm ud over penis. Når den er stiv bevæger forhuden sig lidt over glans og det er derfor stort set umuligt at have et kondom på, uden konstant at holde ved skaftet, hvilket er ekstremt belastende under sex.
Overvejer stærkt at få en omskæring, men ved ikke hvad det indebærer og om det er løsningen for mig.. Har også læst om forskellige slags. En hvor man fjerner hele herligheden og en anden hvor det kun er det værste der ryger.
Hvad synes i om det, hvad ville i gøre i min situation og ved i noget om de forskellige slags indgreb?
Og hvis der er nogen piger der læser dette, hvad foretrækker i? En total omskæring eller blot en reducering af forhuden?
På forhånd mange tak for hjælpen!

Hilsen Jens

Kommentarer

• Det må godt nok være irriterende med så meget forhud. Du bør vælge den fulde omskæring. Så undgår du forhudsproblemer resten af livet.
  • fuld omskæring vil være bedst for den ser pænere ud
  • Hej du skal gøre det du selv synes du har det bedst med, det er naturligt at have forhud der beskytter pennis for bakterier og andre ting. ubehag i bukserne direkte på penishoved ved omskæring. , der er også en sexuel tilfredshed silledese ved at forhud glider frem og tilbage på penishoved ved samleje. så hvis det var mig ville jeg beholde hudet. og acceptere min krop , prøv på nettet og søg efter femidom , de skulle findes endnu, det er et kvinde kondom som virker modsat et mande kondom hvor penis er inde i femidomet som kvinden har inde i skeden så det ikke strammer på mandens penis imens og kvinden kan få ekstra lyst , da en ring holder femidomet på plads omkring livmoderen, så den ikke selv kan falde ud. Tænk dig godt om inden du gør noget, en operation er ikke altid lykken, det kan blive være end det er nu . og give smerte. operation skal kun bruges i nød. du har måske ikke nogen fast partner. så du kunne undvære dit kondom . men skriv fordele og ulemper på et papir og se og føele med dit hjerte hvad du helst vil. det er ikke andre der skal bestemme, men kun dig. hvis du stadig er i tvivl , skal du vente, så er du ikke klar til at tage stilling. og skal tænke mere over din beslutning . fordele og ulemper. der går jo også nogen tid før du igen kan have sex efter en evt operation. held og lykke
  • Mange tak for svarene!
    Fordele/ulemper er en god idé og det vil jeg goere :). Har taenkt over det i lang tid og haelder staerkt til at faa det hele fjernet. Vil snakke med et par folk om det og saa gaa videre der fra.

Venlig hilsen
    Jens
  • Hej Jens
    Hvis du vælger at blive omskåret, så husk når du snakker med lægen, at det er et problem at anvende kondom, Dermed er der en lægelig årsag, og det er gratis..
    Der længst ventetid ved sygehus og du vil typisk blive indlagt..
    Henvises du til privat plastkirurg, så går det oftere hurtige... og du kan forlade stedet når du har fået bukserne på igen..
Log in eller Registrér for at kommentere.