Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

slettet

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hun kan prøve dette her

    Når hun ligger der i sengen og er træt og afslappet, så digter hun en historie, hvorledes hun møder den grimme ting der skræmmer og hvordan hun løser det problem på en positiv måde (bare ikke flugt) fx, hvis det er en væmmelig hund, kunne man give den en hundekiks og sige gooh huund. Du kan hjælpe hende med det, ved at deltage i at digte denne godnathistorie.

    I mareridt er det ofte ret dumme ting, der skræmmer og som ikke er spor uhyggelige i vågen tilstand, derfor er det godt at angribe dem, når man er vågen.

    Før hun så falder i søvn skal hun sige højt, du kan også være med, for så får du også gode drømme. "Drømme og mareridt være venlige mod mig, fortæl mig hvad I vil og undgå at gøre mig bange". (hjernen forstår ikke ordet "ikke" i den sammenhæng, så lad være med at bruge "ikke" i denne aftenbøn - "gør mig ikke bange" forstår den som "gør mig bange"

    Det kan hjælpe at lægge fx rigtige hundekiks til hunden eller et sommerfuglenet til edderkoppen eller et badedyr, hvis det er vand - hvad nu mareridtet handler om, ved sengen.

    Det er rigtigt fjollet, men sådan lærer et stammefolk i Malaysia deres små børn bekæmpe mareridt og det virker faktisk.

    God fornøjelse
  • Indstillinger
    Hej lasse

    Din kæreste er heldig, at hun har én, der vil gøre noget for at hjælpe hende :o)

    Tager din kæreste medicin? Der findes nemlig medicin, som kan fremkalde mareridt. Jeg har selv prøvet det, og det var ganske forfærdeligt. Der var tale om blodtryksmedicin af typen betablokker, som sælges under navne som f.eks. Propranolol og Selo zok.

    Hvis det er det, der er problemet, kan hun få noget andet medicin, der ikke har de bivirkninger.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Har hun mange svære tanker hun går med til dagligt? Hvis man går med mange bekymringer kan man have meget let til mareridt. Bare en teori herfra. Hvis det er tilfældet er det jo vigtigt hun får redt sine problemer ud først.
Log in eller Registrér for at kommentere.