Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er jeg gravid please hjælp

Redigeret 3 november, 2011, 11:26 i Kvindelige sexproblemer
Hej..

Jeg er en pige på 16 og er lidt bekymret om jeg er blevet gravid....
jeg kom til at gå i seng med en dreng det var den 10 september og det var uden beskyttelse ved godt det var forkert, men det kommer man først til at tænke på bagefter..

Men jeg var i seng med ham en lørdag den 10 september ved en 00.00 tiden også tog jeg en fortrydelses pille om tirsdagen den 12 september ved en 17 tiden, men jeg bløde lidt i 7 dage efter jeg havde været havde haft sex fordi det var min første gang efter de 7 dage, begynde jeg at bløde igen og det troede jeg var min menstruation, men er lidt bekymret nu fordi skulle havde haft det den 26 Ca. og det er idag den 1 og har stadig ikke fået mit menstruation, men ved ikke om det er fordi jeg er nervøs eller kan det være fortrylesespillen der gør det?

jeg har lidt ondt i mine bryster og nogle gange for jeg små kramper i underlivet kan det være et tegn eller kan kan jeg slappe af og sige jeg ikke er gravid?

håber i kan hjælpe mig og svare mig hurtigst mulig :-)

tak på forhånd :-)

Hilsen Mig.....

Kommentarer

  • Indstillinger
    Yderst simpelt vej til vished:

    Du er gået over den dag hvor du skulle have fået din menstruation, og derfor kan du tage en graviditetstest.


    Du blødte næppe 7 (eller rettere 14) dage fordi det var første gang du havde sex.
    Det var nok snarere pga. fortrydelsespillen, for sådan en er en ordentlig omgang for kroppen og kan godt slå cyklussen helt ud af kurs.

    Jeg tvivler stærkt på at du er gravid når du har blødt så meget, men se så at få taget en test.


    Ned i Netto eller på apoteket i morgen og køb en test, og få det overstået.
    Behold tøjet på hvis ikke du har kondom.
    Lad være med at have sex når du er fuld (for går ud fra det er det der er sket her).
    Hvis det skulle ske en anden gang, eller et kondom springer, skal du tage fortrydelsespillen meget, meget hurtigere end denne gang.
    Tag til lægen og bliv testet for sexsygdomme. Eneste gyldige grund for ikke at gøre det er at du med sikkerhed ved at han også var jomfru.

    Sørg for at tale med nogen om dine følelser omkring det her. Er du okay?
  • Indstillinger
    Ja jeg er okay, men er bare lidt bange for det, ville virkelig ikke være gravid, men jeg har taget pillen inden for den tid jeg skulle?




    ps. jeg blødte inden jeg tog fortrydelses pillen, fordi begyndte at bløde dagen efter jeg havde været i seng med ham
Log in eller Registrér for at kommentere.