Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan det være en diskus?

Redigeret 31 oktober, 2011, 22:00 i Rygsmerter
Nu har jeg i over en uge haft disse symptomer:

Begge arme sover/prikker
Min øverste del af ryggen sover/prikker der strækker sig ud til siderne
Har en trykkende fornemmelse imellem skulderbladene (som om der sidder en der konstant sidder med en knytnæve i ryggen på mig)
Har en trykkende fornemmelse under mine arme
Det tager til om natten
Mine skulderled knækker hver gang jeg bevæger dem
Øget tissetrang
Får hiv/gib nede i tæerne i venstre ben
Sovende fornemmelse i nakke/baghoved

Det hele startede med at min venstre arm samt op i baghovedet sov/prikkede. Jeg tog så til lægen, og han lavede neurologiske undersøgelser på mig samt lavede et ekg på mig da de måske troede det var noget med hjertet, men det viste sig var helt fint. Jeg fik så målt mit blodtryk der var alt for højt, og blev sat til en udregning som jeg starter på d 31 oktober. Så blev egenligt ikke behandlet for min sovende arm og hoved.

Et par dage efter blev det hele værre i løbet af natten, fik slet ikke sovet. Da det prikkede i begge mine arme samt i det øverste del af ryggen. Så der om natten kontaktede jeg vagtlægen og fik lov til at køre derind. Han mærkede på mig på ryggen og det gav et jag/gib da han ramte imellem skulderbladende og han konkluderede at de kunne være facetledssyndrom og en kiropraktor kunne sætte det på plads med en manipulation. Og jeg blev så sendt hjem med smertestillende.

Dagen efter ringede jeg til kiropraktoren og fik en tid samme dag, hvor jeg blev undersøgt, hvor han kunne mærke en del spændinger i nakken i højre side, samt imellem mine skulderblade i højre side. Jeg blev løst op med massage og denne manipulation (det der tryk i ryggen). Og blev så sendt hjem igen med en ny tid til opfølgning d 1 november. Efter den omgang følte jeg den var helt galt, nærmest som om, han havde taget min rygsøjle ud, trampet på den, og kastet den ind på plads igen med manglende dele. Det blev dog bedre efter en dags tid hvor der kun var sovende fornemmelse i højre arm.

Men lige nu natten til søndag d 31 oktober hvor jeg sidder og skriver dette indlæg er det blevet værre igen :( Det sover i begge arme endnu engang, ned ad ryggen, prikker om af nakken og snurre nede i min venstre fod.

Kan det være en diskus? Eller blot lidt muskelspændinger? Facetledssyndrom? Eller mit høje blodtryk der forudsager alt dette?

Der skal måske lige nævnes jeg er 32 år og min BT blev målt til 145/95

Med venlig hilsen

Maria

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej inden der er kiropraktor eller fysioteraterapujt der behandler dig skal du forlange at få en røngten billed af rygsøjlen, eller aller bedst en MR scanning og se om der kan være andre grunde, eller finde grunden , og derefter se hvordan de afhjælper problemet. om der er nerve eller andet galt, din blodtryk kan også være høj fordi dine muskler er stramme i skulder og nakke og presser blodtrykket op, da det kniber at løbe igennem de infiltrede muskler med myoser.. så massage skader dig ikke , og heller ikke fysioterapi , men at få ryggen knækket er ikke altid godt, men kan være nødvendig, en kiropraktor må normal ikke gøre noget før der er en røngten af ryggen . så hvis der er skøv ryg mm skal tages hensyn til det. inden behandling . god bedring
Log in eller Registrér for at kommentere.