Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jeg ønsker at tage livet af mig selv!

Redigeret 29 oktober, 2011, 11:19 i Familie og venner
Ja den er nok hørt mange gange før! Jeg er 26 snart 27 år gammel! Jeg har haft tanken om selvmord i mere end 10 år nu og har også prøvet et par gange. første gang med piller og anden gang en pulsåre! dog er det ikke lykkes inu! Mit liv er et uoverskueligt rod! Mine forældre blev skilt da jeg var omkring 6 år gammel! efter meget vold og alkoholmisbrug fra min fars side! Efter skilsmissen har der været meget svigt og alkohol fra min fars side og også vold! I skolen var der meget mobben og jeg havde svært ved at koncentrere mig i timerne! det vænner man sig desværre til! Jeg har haft fast arbejde siden jeg var ca 13-14 år gammel med forskellige jobs. Jeg er udlært tømrer heller ikke helt uden problemer! det første sted jeg var i lære var meget gammeldags med at man skulle holde sin kæft, gøre hvad der blev sagt og egentligt ikke fik så meget ud af det!! Jeg kom så et andet sted hen og fik afsluttet min uddannelse! Men sjeg var i lære det første sted havde jeg en kæreste der fik pshykiske problemer. Jeg var meget glad for hende hun var den anden rigtige kæreste jeg havde, den første forlod mig og fik et barn 6 måneder efter (det var ikke mit) men vi var sammen i ca 3 år hvor det sidste var med at hun skar i sig selv og prøvede 2 gange at tage livet af mig! første gang med et dynebetræk og anden gang med en kniv! Hun kom på den lukkede afdeling ca en uge efter vi stoppede! da jeg var færdig som tømrer fik jeg et fast arbejde i nærheden af hvor jeg boede og blev formand for et mindre hold. Efter et års tid startede jeg mit eget firma op ved siden af og arbejde ca 20 timer i snit om dagen (7 dage om ugen) Det gik også rigtigt godt de første 3 uger så fik jeg en dobbelt diskoskolaps i ryggen (fandt de ud af ca et år efter) Måtte lukke mit eget firma og gå sygemeldt i det jeg var ansat i! Da der var styr på min ryg igen og jeg kunne arbejde normalt startede jeg i forsvaret og blev udsendt! jeg skulle have været fast ansat men de lavede fejl i papirene så blev afskediget da vi kom hjem!!! Jeg fik en ny kæreste rimeligt hurtigt efter og startede i lære som mekaniker i stedet! skulle være voksen lærling men fordi jeg har en anden uddannelse og ikke har været arbejdsløs i min 6 måneder så blev det som alm lærling! hurra for danmark!! jeg flyttede sammen med min nye kæreste som ikke havde job og hurtigt efter viste sig at være mega doven og ugidelig! så når jeg kom hjem fra arbejde efter ca 11-12 timer kunne jeg så gøre rent vaske tøj og lave mad! Ja jeg sagde til hende mange gange at jeg ikke syntes det var fair men fik altid at vide vi skulle deles om det!! havde vi da så bare gjort det!! Fik hende smidt ud men har ikke råd til at sidde hvor jeg bor nu på min løn så har heller ikke noget sted at bo om ca 3 måneder! mødte tilfældigt en russisk pige på netten og skrev med hende i lidt over 2 måneder! hun ville så rejse til danmark og har selv betalt det hele! Hun skulle være ankommet til arhus lufthavn den 27 men nej!!! Hun kom ikke! dagen efter skriver hendes mor at hun er blevet arrasteret i tolden pga et smykke hun har fået med af sin bedstemor som vi skulle have solgt herhjemme for at få en god start. jeg tror selvfølgelig ikke på dem og antager at det er et nummer for at få penge fra mig! skriver dog en mail retur hvor jeg søger info og opretter flere forum her hjemme. Kommer i kontakt med en der er bosat i norge der sidder med en tidligere russisk betjent og han ringer til moskva og får oplyst at hun faktisk sidder i arresten i rusland! jeg ved ikke hvor meget mere modgang jeg kan klare dette er dog kun en lille del af det hele!!!
og jeg synes virkelig at det hele er ved at briste for mig nu!!! det er ikke en beslutning på den ene begivenhed men mange ting over meget lang tid!
Har også skrevet et afskeds brev til mine pørørende!!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej med dig.

    Det er meget alvorligt, det du skriver. Jeg håber du har fortalt det til nogen i din omgangskreds? Ikke nødvendigivis, at du vil tage livet af dig selv, men at du har det dårligt med dig selv. Jeg forstår, at det kan være svært at sige det til nogen, så måske du skal tage kontakt til nogle hjælpelinjer over telefonen.
    Her er nogle telefonnumre, du kan ringe til:

    70 201 201. Det er 'Livslinjen', som også har en hjemmeside: www.livslinjen.dk

    35 36 26 00 Det er linjen, "Når sindet gør ondt"

    Jeg ønsker, at du kontakter en af disse hjælpelinjer. Det er ikke nemt at gå selv med de triste tanker om selvmord.

    Venlig hilsen

    Anette
  • Indstillinger
    Hej du.

    Du bør opsøge en psykiatrisk skadestue. Dem finder du her: http://www.netdoktor.dk/tema/sorg_krise/psyk.htm

    Ved at opsøge dem kan du komme igang med behandling, for det har du naturligvis brug for.
    Ikke blot for den akutte krise du er i lige nu, men et længerevarende terapiforløb der kan hjælpe dig med at finde ro med de alt for mange hårde ting du har været igennem.

    Du tager blot hen på psykiatrisk skadestue og siger, at du er på grænsen til selvmord og har skrevet afskedsbrev.

    Du ønsker naturligvis ikke at dø, selvom smerten er så stor som den er, og selvom du har skrevet et afskedsbrev.
    Bærgeret er løbet over, og du magter ikke mere nu, men sådan bliver det ikke ved med at være. Sagen er bare at du er nødt til at søge hjælp før du gør noget dumt.

    Du har rakt ud her, fordi du ønsker hjælp. Den hjælp får du ved at tage på psykiatrisk skadestue.
    Når du har fået den akutte hjælp du har brug for, kan du komme herind og oprette en tråd, hvor du kan sparre med andre, som har haft de samme problemstillinger som dig inde på livet - vold, mobning, forliste forhold, jobkriser osv.

    Husk på, at vi som sidder i den anden ende af internettet føler også ekstremt magtesløse, når vi ved, at der sidder et selvmordstruet menneske derude, og vi ikke på nogen som helst måde har mulighed for at finde frem til vedkommende og hjælpe.

    Gør dig selv den ultimative tjeneste: Tag på psykiatrisk skadestue. Du skal nok komme ud af den her tunge sky.

    God bedring!
    Du skal nok komme ovenpå - det er vi mange andre der er kommet.
Log in eller Registrér for at kommentere.