Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vokseværk - men vokser ikke?

Redigeret 29 oktober, 2011, 05:31 i Åben debat om smerter
Jeg får denne her vokseværk fornemmesle - den der skide irriterende fornemmelse der vare i 15-30min og bare ikke vil gå væk.
Heller ikke med Ipren eller andet, så skal det tages meget hurtigt lige når man mærker det kommer, ellers kan det ikke svare sig.

Har opdaget at det kommer når jeg går - men det har ikke så meget med fodtøjet og gøre. Det er alt fra højhælede, reebok over Ecco sko til 1000kr der er ekstra stød absoberende.

Da jeg arbejde fuldtid i butik dukkede det ofte op - sammen med en omgang ondt i ryggen ( musklerne langs rygraden ) ( her stod jeg jo op 6-8timer i døgnet ).

Det kommer og går som det passer det - kan ikke sige at det kommer hver gang jeg har bevæget mig. Der kan gå uger imellem også kommer det pludselig igen, trods jeg den dag ikke har gået voldsomt meget.

Nogen der har en grund til hvad det kan være?
Er efterhånden meget irriteret på det, for det kommer ofte på meget ubelejlige tidspunkter ( om aftenen eller eftermiddagen ) og gør mig i dårligt humør :s

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu ved jeg ikke, om du udtrykker dig lidt forkert, men hvis det er noget, der varer i 15-30 har du under ingen omstændigheder glæde af at tage smertestillende. Hvad enten det hjælper eller ej, så er smerten jo gået over, inden medicinen virker, men jeg ved ikke, om jeg forstår din beskrivelse rigtigt?

    Jeg vil foreslå dig at gå til din læge og bede om en henvisning til en fysioterapeut med træningsfaciliteter, så du kan lære nogle øvelser, for mit gæt er, at du har en eller anden form for "skæv"belastning.

    Personligt har jeg nogle problemer med lænden, som kun kommer i perioder, og jeg har lært nogle gode øvelser, der afhjælper det. Jeg burde selvfølgelig lave disse øvelser hver dag, men gør det desværre kun, når jeg får ondt. Grunden til, at jeg skriver dette er, at det ikke er ualmindeligt, at man har nogle gener, der kun dukker op periodevis.
Log in eller Registrér for at kommentere.