Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ondt og tryk

Redigeret 28 oktober, 2011, 06:54 i Åben debat om øjne
jeg var ved en optiker i går og fik mig et kæmpe chok for har gådet med tryk smerter i mit højre øje men så er jeg gådet i gang med kørekort og skal så ha det syn test og det gik ikke godt for mit syn er blevet så dårligt har været ved min egen læge flere gange og fik den besked mit øje er dovenkan det være rigtigt jeg ikke kan blive undersøgt ordnligt til de finder ud af hvad det tryk er og hvorfor jeg har mistet mere syn på et år jeg er kun 35 og ønsker ik at være blind og kan det være rigtigt jeg ik kan få et kørekort fordi jeg har dårlig syn på mit ene øje og det så begyndt så småt på det andet jeg er ved at gå helt ned over det kan det ik være for højt blodtryk eller min medicin ,,,,,håber på et godt svar da jeg lå søvnløs i nat

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du bør henvende dig hos en øjenlæge. Du behøver ikke en henvisning, men da det haster på grund af kørekortet må du bede din læge om en henvisning, så går det hurtigere.

    Naturligvis kan du ikke køre bil, hvis ikke du ser godt nok, men tag det roligt i første omgang. Man kan få kørekort selv om man kun kan se med det ene øje.
    For højt blodtryk og noget medicin kan påvirke synet. Men er det ikke blevet undersøgt.
  • Indstillinger
    kan du se for mig om det helt galt da står h+2.50`/-5.00/175/ og v +0,75 -1.50 /o det er hvad jeg har på min syns test er da lidt lys for mig for når vi ved hvad det er har jeg tænkt at blive opereret hvis jeg kan,,,og tak for jeres hurtig svar
  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 28 oktober, 2011, 06:56
    Jeg kan se du er langsynet, men det ser ud som om, du også er nærsynet. Noget briller må kunne rette op på.

    Jeg har en gang læst om den slags, men jeg kender desværre ikke til det.
    Optikeren må kunne give dig en forklaring på det.

    Du skriver om tryk i øjet, det er vel ikke rødt og irriteret også, for så skal du med det samme til øjenlæge.
    Du kan også have ondt alene, fordi du trænger til briller.
  • Indstillinger
    http://www.crosseyes.dk/syn.php


    Jeg fandt noget om det her. Men det er ikke nemt at forstå. Men som du kan se et stykke nede i artiklen står der netop omtalt man både kan være langsynet og nærsynet, samt have bygningsfejl.
    Optikeren må kunne fortælle dig noget om, hvor meget briller/kontaktlinser kan rette op på dit syn.
    Jeg tror det er sjældent og som sagt, jeg har ingen kendskab til det.


    Det højre øje er det værste. På det er du meget nærsynet. Jeg håber glas kan rette op på det. Hvis ikke du har haft nogen briller kan jeg godt forstår du har ondt i øjet.

    Jeg får ondt i mine øjne blot ved en fejl på -0,25 i mine brilleglas. Men jeg er også meget nærsynet.


    Jeg vil komme med en tilføjelse. Det er klart lægen siger dit øje er "dovent", for du har helt sikkert brugt dit venstre øje til at se med. Derfor har du vænnet dit højre øje til ikke at bestille så meget.
    Og jeg er meget i tvivl om brilleglas alene kan rette op på det. Jeg ville kontakte en øjenlæge for at høre om du skal have gjort noget ved det. Om øjet skal genoptrænes. Eller det er nok at få brilleglas.
Log in eller Registrér for at kommentere.