Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skimmelsvamp

Redigeret 20 februar, 2018, 18:13 i Allergi
Hej

Jeg er lidt itvivl omkring hvad man gør hvis man er allergisk over for skimmelsvamp.

Jeg har gennem de sidste 4 mdr. haft en del allergi og har endelig givet noget andet skylden dog undret mig over at min allergi skulle blive ved.

Vi har så nu fået konstateret skimmelsvamp på det arbejde jeg har og i går da jeg skulle ind i det lokale hvor de river ned fra fik jeg det endnu dårligere. Det viser sig så i dag at der er mere skimmelsvamp end først antaget og håndværkerne så må rive mere ned end først antaget.
Da de i dag så har haft flytte en hel del fra de rum der er ramte har jeg haft det helt vildt dårligt, min næse løber og klør, min øjne klør. og jeg kan mærke det på min vejrtrækning.

Har I nogle gode råd til hvad jeg kan gøre for at få det bedre. ???
Selvfølgelige ikke opholde mig i rummene, men det er ikke muligt at lukke helt af da det ligger op til den gang vi arbejder meget på.
Tak camilla

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Skimmelsvampe er sundheds skadelige for os alle. og du reagere på det . Du skal gå hen til din læge hvis du ikke allerede er testet for allergi . så få taget en blodprøve og se hvad det er du reagere på deriblandt skimmelsvamp. og du skal have noget medicin du kan tage så anfaldene ikke bliver så alvorlige . Og tale med lægen om du skal arbejde mens de skifter matriale ud og det vivles op i luften . så de ansatte indånder det. så måske embedslægen skulle lukke stedet imens , så andre ikke bliver syge som dig. Held og lykke
  • Indstillinger
    Hej,
    Som overstående person også skriver, så er det de færreste der rent faktisk kan tåle skimmelsvamp gennem en længerevarende kontakt. Dog findes der, som du selv er inde på, allergier for skimmelsvamp, hvilket betyder at man er mere overfølsom overfor skimmelsvamp end andre. Men generelt bør alle mennesker undgå skimmelsvamp.

    Mvh. Knuth
    Og hvis du har skimmelsvamp på badeværelset kan du læse mere om ventilatorer her: http://primabolig.dk/indendors/badevaer ... vaerelset/
  • Indstillinger
    Jeg lurer lige med i denne tråd

    min stilling er en anden, her hvor vi bor har vi fået renoveret boligen for knapt 3½år siden da man havde store skimmelsvamp skader i 28 ud af 70 boliger , jeg ny indflyttet i denne bolig efter de var færdig.

    Spørgsmålet er så .

    Familien er påvirket en del her 3år efter med , vi tit hoster , næsen løber ,
    Influenza lignede symptomer , let feber 37 om morgen men kan i løbet af dagen snige sig op på 37,6 hen mod aften tiden for mit vedkommen den voksen. on/off

    lider af træthed , ømme led , ikke en rigtig hovedpine, rødme i ansigtet"følge mig varm" , dårlig søvn. tørre øjne

    har været til lægen og taget blodprøver inkl for nyre og lever der er intet de er normale.

    kan det være muligt at der stadig er noget i boligen
  • Indstillinger
    Jeg har arbejdet med at fjerne skimmelsvamp og været med til at tage prøver for samme inden lejlighederne blev renoveret.
    Skimmelsvamp er over alt i naturen og i alle huse.
    Det gode råd er hold luftfugtigheden på ca 40% (der er svampen i dvale) da skimmelsvamp skal have 60% luftfugtighed for at lave sporre (brede sig) og svampen affaldsprodukt er en gas som er den man ikke kan tåle.
    Luft ud 5 min hver dag det gør meget for den dårlige luft vi har i vores huse og lejligheder.
  • Indstillinger
    Budspencor 1: Hvis du er i tvivl bør du kontakte et trygprøvningsfirma, der kan måle indeklimaet i boligen. Det giver ihvertfald en indikation af, om der stadig kan være skimmelsvamp. Der har været rigtig meget snak om firmaer, der hævder, at indeklimaet er i orden, hvor det langt fra er tilfældet!

    Jeg kender en af dem der arbejder her: http://tedanmark.dk/trykproevning/

    Når vi opholder os i bygninger med et dårligt indeklima, kan det medføre symptomer såsom irriterede slimhinder, hovedpine, træthed og koncentrationsbesvær. Det er meget vigtigt, at vi er opmærksomme på disse symptomer – særligt hvis vi bemærker træk i vores bolig. Et dårligt indeklima kan nemlig, som du selv skriver det, også afføde allergi samt slimhinde- og luftvejssymptomer. En høj fugtighed kan desuden fremme vækst af skimmelsvampe og husstøvmider. Du kan blandt andet lokalisere graden af utætheder ved en blowerdoor test.

    Jeg håber, at du kan bruge svaret.
  • Indstillinger
    Kate88Kate88
    Redigeret 20 august, 2018, 13:43
    Som de fleste andre skriver i her, så er skimmelsvamp skadeligt, og hverken godt at have på arbejdspladsen eller derhjemme. Min mand arbejder med skadeservice, så jeg ved af erfaring at fjernelse af skimmelsvamp er nødvendig, men ikke altid lige til. Min mand arbejder bl.a. med at fjerne sådan noget. Der er faktisk en hel del info om det her: (Link fjernet, redaktionen).
    Men generelt, sørg for at lufte ud, hvis du vil holde eventuel skimmelsvamp i dvale. Pøj pøj med allergien.
  • Indstillinger

    Vi har desværre lige fået konstateret skimmelsvamp i vores hus. Vi er blevet genhuset og forsikringen er ved at få taget hånd om det. Glad for vi fandt ud af det nu og ikke først om lang tid, da skimmelsvamp virkelig kan være skadelig for både voksne men især de små børn.

Log in eller Registrér for at kommentere.