Skimmelsvamp
Hej
Jeg er lidt itvivl omkring hvad man gør hvis man er allergisk over for skimmelsvamp.
Jeg har gennem de sidste 4 mdr. haft en del allergi og har endelig givet noget andet skylden dog undret mig over at min allergi skulle blive ved.
Vi har så nu fået konstateret skimmelsvamp på det arbejde jeg har og i går da jeg skulle ind i det lokale hvor de river ned fra fik jeg det endnu dårligere. Det viser sig så i dag at der er mere skimmelsvamp end først antaget og håndværkerne så må rive mere ned end først antaget.
Da de i dag så har haft flytte en hel del fra de rum der er ramte har jeg haft det helt vildt dårligt, min næse løber og klør, min øjne klør. og jeg kan mærke det på min vejrtrækning.
Har I nogle gode råd til hvad jeg kan gøre for at få det bedre. ???
Selvfølgelige ikke opholde mig i rummene, men det er ikke muligt at lukke helt af da det ligger op til den gang vi arbejder meget på.
Tak camilla
Jeg er lidt itvivl omkring hvad man gør hvis man er allergisk over for skimmelsvamp.
Jeg har gennem de sidste 4 mdr. haft en del allergi og har endelig givet noget andet skylden dog undret mig over at min allergi skulle blive ved.
Vi har så nu fået konstateret skimmelsvamp på det arbejde jeg har og i går da jeg skulle ind i det lokale hvor de river ned fra fik jeg det endnu dårligere. Det viser sig så i dag at der er mere skimmelsvamp end først antaget og håndværkerne så må rive mere ned end først antaget.
Da de i dag så har haft flytte en hel del fra de rum der er ramte har jeg haft det helt vildt dårligt, min næse løber og klør, min øjne klør. og jeg kan mærke det på min vejrtrækning.
Har I nogle gode råd til hvad jeg kan gøre for at få det bedre. ???
Selvfølgelige ikke opholde mig i rummene, men det er ikke muligt at lukke helt af da det ligger op til den gang vi arbejder meget på.
Tak camilla
Kommentarer
Som overstående person også skriver, så er det de færreste der rent faktisk kan tåle skimmelsvamp gennem en længerevarende kontakt. Dog findes der, som du selv er inde på, allergier for skimmelsvamp, hvilket betyder at man er mere overfølsom overfor skimmelsvamp end andre. Men generelt bør alle mennesker undgå skimmelsvamp.
Mvh. Knuth
Og hvis du har skimmelsvamp på badeværelset kan du læse mere om ventilatorer her: http://primabolig.dk/indendors/badevaer ... vaerelset/
min stilling er en anden, her hvor vi bor har vi fået renoveret boligen for knapt 3½år siden da man havde store skimmelsvamp skader i 28 ud af 70 boliger , jeg ny indflyttet i denne bolig efter de var færdig.
Spørgsmålet er så .
Familien er påvirket en del her 3år efter med , vi tit hoster , næsen løber ,
Influenza lignede symptomer , let feber 37 om morgen men kan i løbet af dagen snige sig op på 37,6 hen mod aften tiden for mit vedkommen den voksen. on/off
lider af træthed , ømme led , ikke en rigtig hovedpine, rødme i ansigtet"følge mig varm" , dårlig søvn. tørre øjne
har været til lægen og taget blodprøver inkl for nyre og lever der er intet de er normale.
kan det være muligt at der stadig er noget i boligen
Skimmelsvamp er over alt i naturen og i alle huse.
Det gode råd er hold luftfugtigheden på ca 40% (der er svampen i dvale) da skimmelsvamp skal have 60% luftfugtighed for at lave sporre (brede sig) og svampen affaldsprodukt er en gas som er den man ikke kan tåle.
Luft ud 5 min hver dag det gør meget for den dårlige luft vi har i vores huse og lejligheder.
Jeg kender en af dem der arbejder her: http://tedanmark.dk/trykproevning/
Når vi opholder os i bygninger med et dårligt indeklima, kan det medføre symptomer såsom irriterede slimhinder, hovedpine, træthed og koncentrationsbesvær. Det er meget vigtigt, at vi er opmærksomme på disse symptomer – særligt hvis vi bemærker træk i vores bolig. Et dårligt indeklima kan nemlig, som du selv skriver det, også afføde allergi samt slimhinde- og luftvejssymptomer. En høj fugtighed kan desuden fremme vækst af skimmelsvampe og husstøvmider. Du kan blandt andet lokalisere graden af utætheder ved en blowerdoor test.
Jeg håber, at du kan bruge svaret.
Men generelt, sørg for at lufte ud, hvis du vil holde eventuel skimmelsvamp i dvale. Pøj pøj med allergien.
Vi har desværre lige fået konstateret skimmelsvamp i vores hus. Vi er blevet genhuset og forsikringen er ved at få taget hånd om det. Glad for vi fandt ud af det nu og ikke først om lang tid, da skimmelsvamp virkelig kan være skadelig for både voksne men især de små børn.