Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

virker en test det rigtige svar efter 3 maaneder

Redigeret 27 oktober, 2011, 20:44 i PMS og menstruation
Hej . Jeg er taget til udlandet i 5 maaneder og valgte derfor at stoppe med mine p piller .

Jeg har ikke haft min menstruation siden 1 august og det er nu den 26 oktober. jeg tog en graviditetstest den. 19 oktober og den viste negativ. Kan jeg stole paa den naar det er ude fra min normale uge med menstruation ? Jeg var sammen med en lige inden jeg tog afsted, og derfor jeg lidt bekympret ?

Vewd godt der gaar lidt tid inden ens menstruation er reglmaessig igen efter man stopper. Men ville bare hoorer om min graviditetstest er rigtig selvom den er taget uden fra min menstruations uge ? Det er saa lang tid siden, saa ville regne med at den viste det rigtige svar, saa langt henne ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, en test er rigtig efter 3 måneder.

    Det har intet at gøre med hvilken uge man tager den i. Det det drejer sig om er, at du tager den efter du skulle have fået menstruation efter samlejet.

    Jeg vil nu også mene at du burde have en del andre symptomer på graviditet og slet ikke være i tvivl hvis du var 3 måneder henne.

    Det kan godt tage lang tid før kroppen kommer i gang efter p-piller, men du kan da opsøge en læge så du kan blive rolig. Man kan jo også godt komme til læge i udlandet.
  • Indstillinger
    tak for dit svar.

    Ville bare vaere sikker paa testen var sikker selv efter saa lang tid.

    Tak for hjaelpen !
Log in eller Registrér for at kommentere.