Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter og hævelser i ben og fødder

Redigeret 26 oktober, 2011, 14:02 i Fod- og knæskader
Jeg vågnede i mandags med smerter i benene. Ikke voldsomme. Som kraftig ømhed, som efter en lang og hård løbetur dagen før.

Men jeg havde ikke været synderligt aktiv i den sidste uges tid, grundet influenza, som jeg kom af med lørdag. Søndag var det vildeste en tur i skoven og gå med ungerne. Altså ikke voldsomme udfordringer.

Tirsdag var smerterne taget til. De sidder i musklerne, som bliver utroligt ømme og berøringsømme: Læg og oversiden af føderne er de mest følsommen. Kan mærke en press i venstre fod og i øverste del af skinnebenet på højre fod.

Det var så kraftigt at jeg tog forbi lægen. Der undersøgte mig for mistanke om bldoprop i benet, men kunne ikke komme frem andet end til normal muskelømhed.

I dag onsdag, var det så igen blevet værre. Jeg havde observeret hæverlser i højre fod. og let forhøjet feber 37 til 37,5. Så derfor til læge igen, som igen undersøgte mig og fik en kollega til at krydstjekke.. men uden at de igen kunne finde nogle farer.

Her til aften er føderne så hævet forskellige hver især. Og smerterne er igen tiltagene.

Jeg bruger panodil efter lægens anbefaling, da Ibren kunne give væske ophobning.

De kan ikke forklare det.. men hvad kan det være? Jeg er ved at være desperat inden i.

/Brian
Log in eller Registrér for at kommentere.