Mail fra læge om klamydia
Jeg var til gynækologisk undersøgelse for klamydia i mandags og har i dag modtaget en mail fra min læge, hvor der står følgende:
"Kære _______
Hermed svar på dine prøver
Klamydiaprøven er normal.
Ønsker du at få en yderligere uddybelse af mine kommentarer,
er du altid velkommen til at ringe til mig på klinikken.
Med venlig hilsen
________"
Jeg synes det er lidt misvisende.. Jeg forstår ikke helt "klamydiaprøven er normal". Har jeg det eller ej? ved "normal" skal det vel forståes at jeg IKKE har klamydia? Eller hvad? Det kan godt være, det er et dumt spørgsmål.. men jeg vil bare gerne være helt sikker, så ville lige spørge til råds herinde, hvordan I forstår det... (og ja, jeg kan ringe til klinikken, som der står, men de har lukket lige nu, og har ikke mulighed for at ringe i morgen, og vil virkelig gerne vide det nu)
mvh
"Kære _______
Hermed svar på dine prøver
Klamydiaprøven er normal.
Ønsker du at få en yderligere uddybelse af mine kommentarer,
er du altid velkommen til at ringe til mig på klinikken.
Med venlig hilsen
________"
Jeg synes det er lidt misvisende.. Jeg forstår ikke helt "klamydiaprøven er normal". Har jeg det eller ej? ved "normal" skal det vel forståes at jeg IKKE har klamydia? Eller hvad? Det kan godt være, det er et dumt spørgsmål.. men jeg vil bare gerne være helt sikker, så ville lige spørge til råds herinde, hvordan I forstår det... (og ja, jeg kan ringe til klinikken, som der står, men de har lukket lige nu, og har ikke mulighed for at ringe i morgen, og vil virkelig gerne vide det nu)
mvh
Kommentarer
Den sidste sætning omkring uddybning er sikkert bare en standardformulering, som der givet står i samtlige breve fra din læge - altså bare en ligegyldig frase - men jeg synes nu nok, at det hele kan blive for automatisk, så man til sidst ikke fatter, hvad det hele betyder, hvorfor der så skal bruges yderligere tid på uddybning.
Men - alt andet lige. Jeg vil påstå, at du nu kan tage det helt roligt - du har ikke klamydia.
Jeg giver Lotte ret. Du har ikke klamydia.
Problemet er, at lægen bruger en standardformular, hvor han bare skal udfylde nogle få tomme felter med ord, og derfor ser mailen underlig ud.
Jeg forstår godt, at du kommer i tvivl, men du kan være ganske rolig.
Mange hilsner
Kameliadamen