Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Hpv og risiko for kræft iflg artikel på eb.dk.. ?

Redigeret 25 oktober, 2011, 04:04 i Åben debat om kønssygdomme
Hej alle.

Jeg går for tiden og er rigtig nervøs.. Håber der er nogen der kan berolige mig.. Idag har jeg læst artikel om , at hvis man har hpv, kan man få kræft i halsen og alle mulige andre steder.. Det et sådan, at jeg har kondylumer på og omkring penis, som jeg smøre med condyline.. Så jeg tænkte på om jeg skulle vaccineres mod håb eller er løbet kørt for mig... Det gøre mig bange at læse artiklen om hoc og kræft..

Og desuden er min kone også smittet og har hpv virus... Hun var til en rutine tjek for celleforandringer , og der havde hun lette celleforandringer , og bliver derfor kaldt til tjek igen om et års tid ca... Skal jeg vaccinere hende også? .. Hun kan jo også få livmoderkræft ..

Hvad skal jeg gøre? ... Ér meget bange og nervøs...

Nogen der kan berolige mig please...

Kommentarer

• Nu er det her jo et debatforum for lægfolk, og den form for professionel beroligelse, du og din kone har brug for, får du bedst ved at blive professionelt rådgivet.

Jeg vil derfor foreslå, at du og din kone beder om en tid ved jeres læge, hvor I på forhånd gør opmærksom på, at det skal handle om en samtale om disse bekymringer, og at I gerne vil informeres om lige præcis jeres risiko, og hvad I selv kan gøre for at mindske denne eventuelle risiko.

Du er vældigt bekymret og nervøs - selvfølgelig er du det - men andres erfaringer kan kun enten gøre dig mere nervøs eller berolige dig på måske forkert grundlag.

Hvis du/I er i en risikogruppe for kræftsygdom, er det vel egentlig fint nok at være forberedt, så man kan skride ind med behandling endnu tidligere i forløbet, og der derfor kan være bedre behandlingsmuligheder.
Log in eller Registrér for at kommentere.