Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mørk knude i kanten af underlivet???

Redigeret 30 december, 2011, 21:07 i Åben debat om kønssygdomme
Jeg har ved trussekantan fået en knude på størrelse med en lillefingernegl, knuden har været der i 1½ måned, og den har skiftet farve fra alm. hudfarve til meget mørk. (har netop først nu set den har skiftet farve, og lægen er kontaktet, men der er først tid om 1½ uge, og jeg er rimelig nervøs)..

knuden stikker en smule ud over hudoverfalden og misdannelsen af farven på huden fylder omkring 1 X 2 cm.

knuden i sig selv er rimelig hård..

er der nogen der har kendskab til ovenstående, eller har prøvet det selv
og dermed kan give mig et fornuftigt svar??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har netop opdaget en sådan knude i trussekanten og er meget bekymret for hvad det kan være. Jeg har aldrig haft en hæmoride før, men det kan jo godt være sådan en der sidder udenfor endetarmen. Ellers kunne det også være et indgroet hår?
    Jeg kan se det er nogle måneder siden du skrev indlæget, men hvad endte din læge med at sige det var? Skal jeg måske ringe til min?
  • Indstillinger
    Og jeg har opdaget en lige over knæet. Jeg spekulerer jo lidt på, hvad det kan være og læger har jeg desværre ikke stor tillid mere.
    Men der er jo ikke andre at gå til, såe, jeg må vel forsøge at spørge min nye læge.

    Men en kønssygdom tror jeg næppe det er.

    Jeg har en meget stor knude i taljen. Den sidder langt inde og den gør ondt.
    Jeg har en gang forsøgt at få den fjernet . Jeg fik den scannet på sygehuset og to læger sagde den kunne fjernes.
    Da jeg blev indkaldt til operation ( troede jeg) sagde en ganske ung læge efter at have følt på den, det bare var brok og det skulle der ikke gøres noget ved.
    Jeg blev helt paf, det var stik modsat det de to ældre læger havde sagt. Så den sidder der stadig og bliver langsomt større. Det hele går tilsyneladende på "bedste vis."
    Det er, som om de ikke taler sammen.
  • Indstillinger
    Så du mener ikke denne knude jeg taler om er en kønssygdom?

    Jeg går pt ikke med trusser eller andet der direkte sidder og irriterer i kanten. Det har hjulpet en anelse. Men det var kun igår den kom.

    Jeg går virkelig og tænker på hvordan søren den er kommet og hvad det kan være. For jeg har ikke haft nogle andre synlige ændringer i min fysik eller i mit liv.

    Nu er det jo lige op til nytår, så jeg tænker at gå til lægen i starten af det nye år hvis ikke den er gået væk selv.
  • Indstillinger
    Hej Appelsin0

    Jeg har skam ingen kendskab til hvad din knude er for noget, det har du misforstået.
    Det var min egen knude, jeg talte om.

    På den anden side tror jeg da heller ikke din knude er en kønssygdom. Jeg mener, med min begrænsede viden ikke kønssygdomme viser sig på den måde.
    Det var af den grund jeg omtale min knude. Nærmest for at fortælle, at knuder kan opstå ud af "den blå luft". Jeg håber, jeg har fået udtrykt mig bedre nu.
  • Indstillinger
    Hvad det end er skal det tjekkes ved lægen ved en sikkerhed skyld. hvis det har været hudfarvet og skiftet farve, kan det skyldes andre ting der skal holdes ekstra op syn med.
Log in eller Registrér for at kommentere.