Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Rynker som 16 årig!!

Redigeret 24 oktober, 2011, 13:19 i Åben debat om hud og hår
Hej
Jeg er en sund og sporty dreng på 16 år, som dyrker sport 4-6 gange om og ugen og lever meget sundt. Jeg har astma og allergi overfor skimmelsvamp, græspollen (høfeber), støvmider og næsten alle pelsdyr. For ca. 2 år siden kom der til min store overraskelse en lille rynke frem under begge mine øjne. Siden er det kun blevet værre og værre. Selvom jeg har prøvet forskillige øjncremer har jeg nu to rynker under mine øjne og flere på siderne af dem. Hvad kan jeg gøre for at slippe af med de irriterende rynker og igen få fin hud som en 16 årig omkring øjnene? - Jeg er klar på at prøve det meste, men jeg er dog meget skeptisk overfor et kirurgisk indgreb. Hvis der er nogen der har en idé om, hvorfor jeg har fået disse rynker må de meget gerne komme med forslag.

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig!
Med venlig hilsen Jacob

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der er ikke meget at gøre end at fortsætte med at dyrke motion og spise sundt. Allergi kan give tør hud og det bliver til rynker hvis man ikke giver det fugt så fortsæt med at fugte dine øjenomgivelser ellers er der ikke meget at gøre når du lever sund.
  • Indstillinger
    Mange tak for svaret Nada :)

    Den øjncreme jeg bruger (Annemarie Borlind eye wrinkle cream) skriver "En naturlig behandling som modvirker den tidlige dannelse af rynker i det sensetive øjenområde." Og da du skrev at rynkerne kom af tør hud er det så den rigtige creme jeg bruger?
  • Indstillinger
    den øjencreme du bruger er god nok, den giver både fugt og modvirker tidlig ældning. Men hvad synes du selv, synes du dine rynker virker mindre synlig eller stadig det samme? for der findes en del øjencreme på markedet så man skal prøve sig frem hvad der virker godt.
  • Indstillinger
    Jo jeg synes, at mine rynker er blevet lidt mindre synlige, så jeg tror jeg prøver at fortsætte lidt med cremen. Tror du, at jeg kan være så heldig, at rynkerne måske forsvinder helt igen?
Log in eller Registrér for at kommentere.