Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Rynket hud mellem balder og lår

Redigeret 24 oktober, 2011, 16:23 i Skønhed og velvære
Hej, jeg har noget rynket hud hvor mine lår stopper og mine balder starter. Jeg har fået afvide at det er naturligt og kommer fordi man sidder meget ned. Men jeg synes det er lette irriterende og vil gerne have noget blød hud i stedet for. Jeg har prøvet at behandle det med nogle forskellige bodylotion, men siden det ikke er tør hud hjælper det ikke meget.

Er det nogen af jer som har samme problem, og hvordan kommer i af med det?

Kommentarer

  • Indstillinger
    HVOR GAMMEL ER DU ----
  • Indstillinger
    Kære bekymret.

    Det er rigtig svært at sige hvad problemet er, men her er nogle forslag:

    Rigtig mange, både piger og drenge får strækmærker når man vokser, tager meget vægt på (og ja mange kvidner for det også under graviditet) - kunne det tænke at det er det? Hvis du er itvivl hvordan det ser ud, så prøv at google det.

    Nu skriver du ikke hvor gammel du er, men jeg har antaget at du er i teenagealderen (eller må du lige rette på os).

    Lever man en meget inaktiv livsstil, forsvinder dine muskler i dine lår og balder og jeg tror at det er det du henviser til selv. HUden vil selvføgelig blive mere slap og det kan nok godt være de rynker du taler om. Den eneste løsning her er nok at aktivere dig selv mere. Cykling er en sport der let giver gode stramme lår og balder.

    Men det er også vigtig at huske på at kroppen ændre sig når man blvier ældre og mange ting er svære at undgå. Så længe du dyrker reglemæssig motion og spiser sundt, gør du det bedste du allerede kan.

    Din hud vil selvfølgelig også have nogle naturlige foldemærker, bl.a. hvor balder og lår mødes.

    Du skal selvfølgelig overveje om du kan være sundere, men slap også af og husk på at kroppen ændre sig med årene og det også kan være en naturlig udvikling.
  • Indstillinger
    Jeg er først i tyverne, og vejer lige under 50 kg og har altid været tynd, jeg cykler desuden hver dag og spiser sundt, så jeg er ret sikker på det ikke er kost og motion det skyldes. Det er heller ikke sådan rynket, det er lidt svært at beskrive, det er som om huden er lidt bulet, og det er en anelse mere bulet når jeg fx har haft bukser på.
  • Indstillinger
    Okay ud fra din sidste beskrivelse kunne det måske lyde som cellulite (også kaldes appelsinhud).

    Nu ved jeg ikke om du kender til begrebet men det er en helt almindelig hud"lidelse" som netop giver en speciel rynket overflade. Jeg har set et rigtig godt program om det men jeg kunne ikke lige finde det, og linket er det tætteste på en ordentlig forklaring jeg kunne finde. (Værd op på at der er masser af hokuspokus hjemmeside der prøver at bilde folk in d at det kan fjernes med diverse cremer, hvilket ikke er sandt. Det er primært genetisk betinget og man kan mindne det, ikke fjerne det).

    http://programmer.tv2.dk/basta/article. ... -ikke.html

    Hvis det heller ikke lyder som om det er det, har jeg ikke andre gode bud. Du lyder jo super sund og hvis det var mig ville jeg nok ikke tage det så tungt, det lyder ikke til at være et tegn på helbredsproblemer eller usund livsstil.
Log in eller Registrér for at kommentere.