Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forhudsforsnævring

Redigeret 20 oktober, 2011, 10:29 i Mandlige sexproblemer
Hej, jeg har et problem med min forhud. Jeg tror at jeg lider af forhudsforsnævring, min forhud kan nærmest ikke trækkes tilbage, og dette er et stort problem. Alle mine andre venner siger at de kan trække deres forhud helt tilbage. Min penis er omkring 10-11 centimeter slap, og 18-19 centimeter stiv, hvis det gør en forskel.
Skal jeg gå til lægen med dette? Problemet er at min læge er min bedste vens far, og det ville være ekstremt akavet. Jeg takker for alle svar hurtigst muligt, da mit sexliv snart skal begynde :)
Det ville også være dejligt at høre fra andre som har oplevet dette, og hvad de har gjort imod det.
Mvh 15-årig anonym.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Først vil jeg foreslå dig at læse de rigtigt mange debatter om det emne, som bare findes her på netdoktor.

    Du er absolut ikke alene med dit problem. Det er så almindeligt at din læge slet ikke vil finde det mærkeligt, at du går til ham - i øvrigt har han tavshedspligt - ligegyldigt hvor gode venner, han er med din far. Han kan miste sin ret til at praktisere som læge, hvis han "underholder" din far med det her, så det kan du helt sikkert regne med, at han ikke fortæller videre. I øvrigt vil han givet heller ikke have lyst til det, da det netop er en så almindelig lidelse.

    Men - selvfølgelig er det da akavet, når det også er en person, der kommer privat i jeres hjem. Jeg synes, du hurtigst muligt skal bestille en tid hos ham, og sige at du føler dig noget beklemt, og ikke synes, det er spor sjovt, men du har altså et problem med noget forhudsforsnævring, og for at få det helt 100% bekræftet, så sig dog, at du ikke bryder dig om, at han taler om det til din far. Så kan du også få garantien fra ham selv.

    Afhængigt af, hvordan det lige er hos dig, så vil du få noget creme eller måske et lille snit. Hvis det nu bliver til dette lille snit, så er der nok et par dage, hvor du er lidt øm og måske heller ikke lige er til at gå i skole, så alt andet lige, så er det nu alligevel meget fornuftigt, at du siger det til dine forældre.

    Læs nu debatterne igennem, og husk nu, at det altså er meget almindeligt - og du vil helt klart få det bedre af at tale med en voksen om det. Det er i øvrigt helt urimeligt at en ung dreng, skal gå med sådanne problemer alene. Dine forældre vil sagtens kunne takle det og støtte dig.

    Og - når du alligevel taler med dine forældre om emnet, så skal du måske også nævne, at du gerne vil have en læge, der ikke er personligt tæt på jer, men netop en, der kun kender dig professionelt.

    Jeg synes egentlig ikke, det er nogen god ide at ens læge også er en, man kommer privat sammen med. I øvrigt vil din læge - din fars ven - givet være den første til at have fuld forståelse for en sådan beslutning.
Log in eller Registrér for at kommentere.