Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

forsat høj feber

Redigeret 19 oktober, 2011, 10:23 i Åben debat om infektioner
Kort fortalt flyttede jeg til Lissabon for 3 måneder siden. Her for en uge siden følte jeg mig sløj og tænkte jeg havde fået en slem for forkølelse. Som dagene gik fik jeg en slem hoste med en lille smule pus i, min stemme blev også mørk så jeg tog på hospitalet. Her tog de x-ray og blodprøve, og kom frem til jeg havde en virus. Så de gav mig smertestillende og hostesaft. Dette var efter 4 dage.
På 5.dag fik jeg endelig et termometer og den vidste 40 i feber. Ret højt efter 5 dage så jeg tog på hospitalet igen og fandt ud af jeg havde lungebetændelse. Så denne gang fik jeg pincilin. Det har hjulpet lidt på min hoste men den er der stadig.
Nu er det 7.dag og jeg har forsat 39,7 i feber.

Kan det været rigtigt at den skal være så høj!? Hvad kan jeg gøre?

Symptomer:

Feber
Ondt i kroppen
Hoste
Defus hvis jeg står op for længe
Mærkelige drømme

Min næste løber ikke og jeg har heller ikke ondt i halsen.

mvh

danuas

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har oplevet noget, der ligner dette med min datter for år tilbage. Hun blev også voldsomt syg, og der blev konstateret lungebetændelse, som hun fik penicillin for.

    Hun fortsatte også med at være alvorligt syg, og jeg fik hende til læge igen, og nu var lungebetændelsen blevet værre.

    Jeg blev forklaret, at når der almindeligvis konstateres lungebetændelse, så giver man en smalspektret penicillin, der afhjælper sygdommen i langt de fleste tilfælde, men i nogle tilfælde skal der mere til, hvorfor man går over til en bredspektret penicillin.

    Grunden til at man ikke "bare lige" giver den bredspektrede til at starte med, skyldes, at det oftest ikke er nødvendigt med så skrappe sager, hvilket man jo har bedst af at undgå, med mindre det er absolut nødvendigt.

    Hospitalet/lægen har således ikke begået en fejl over for dig, men du bør henvende dig igen, for penicillin bør altså virke ret hurtigt - ellers må man søge lægehjælp igen, så der kan skrides ind med en ny/bedre behandling.

    God bedring.
Log in eller Registrér for at kommentere.