Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jeg ved det godt selv.

Redigeret 19 oktober, 2011, 17:15 i Åben debat om spiseproblemer
Hej Allesammen. Inden sommerferien ønskede jeg at tabe mig et par kilo, da jeg spiste alt for meget fed mad, kage, slik osv. Så jeg droppede det usunde og trænede til. Jeg tabte mig, hvilket jeg blev rigtig glad for, men det blev bare mere og mere, da jeg opdagede hvor let det var, og til sidst spiste jeg mindre og mindre. Jeg vejede 60 kg og er 167, og idag vejer jeg 41 kg. Jeg har haft dage hvor jeg slet ikke har spist, og er meget fokuseret på mad, og hvad der er i. Nu kan jeg godt selv se mit problem og skal til at have hjælp til ikke at sulte og tabe mig mere. Problemet er jeg er blevet for svag til at træne og lysten forsvinder, men føler mig dårlig tilpas når jeg prøver at spise rimelig normalt på en dag, men ikke træner nogle dage og bare slapper af herhjemme, og af den grund ikke kan spise, for jeg føler jeg tager på. Føler min krop bliver grim og utrænet og vil tage hurtigt på. Jeg skal nærmest tvinge mig selv op i motionscenter, men lysten er der bare ikke så meget mere, men hvis man bare spiser normalt uden at træne, vil man så kunne se det på kroppen på længere sigt? Jeg prøver at overvinde min spiseforstyrrelse, da jeg selv er ret bevidst om den nu, selvom det er svært.
Hilsen mig.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Det er godt du selv er opmærksom på problemet. Du kan måske bruge proteindrikke til at få mere styrke til at træne. Søg evt. under spiseforstyrrelse på nettet, hvis du vil have mere specifik hjælp. KH Helle8
  • Indstillinger
    Hej Lkr :)

    Det lyder som om, at du er nået rigtig langt. Erkendelsen og ønsket om ændring er det første vigtige skridt mod at blive rask.

    Jeg vil råde dig til at søge behandling, for det kræver både fysisk og psykisk vejledning at blive sund og rask i både krop og sjæl efter en spiseforstyrrelse.

    Gå til din praktiserende læge. Han/hun kan henvise dig til behandling.

    Pøjpøj fremover :) Det kan godt lade sig gøre!
Log in eller Registrér for at kommentere.