Hjælp - gravid eller hvad?
Hej!
Jeg er en ekstremt uvidende pige på 19 der har lidt problemer.
Havde samleje med min kæreste lørdag nat og søndag morgen, jeg er ikke på p-piller, men vi brugte kondom hver gang (4-5 gange).
Nu er det sådan at jeg er den enormt paranoide type der så er begyndt at undre mig om om vi nu også gjorde alt helt korrekt.
Vi tjekkede kondomer og ingen af dem lignede at de var sprungne. Der skete lige det en enkelt gang at han da han skulle have nyt kondom på, vendte det forkert, men han fik ikke begyndt at rulle det på - han vendte det blot igen og rullede det rigtigt ned.
Synes dog at kondomerne havde det med at rulle lidt opaf da vi var igang.
så kommer det - KAN jeg være gravid? og skal jeg gribe de sidste 5 timer jeg har inden de 72 timer (fortrydelsespille) er gået?
det skal jo nok lige tilføjes at det teknisk set burde være præcis på den dag jeg har ægløsning - det var PRÆCIS på kornet - 14 dage efter første dag i min sidste menstruation, dog er min menstruation sådan en der altid kommer mindst 3-5 dage for sent.
PLEASE svar hurtigt tak!
Jeg er en ekstremt uvidende pige på 19 der har lidt problemer.
Havde samleje med min kæreste lørdag nat og søndag morgen, jeg er ikke på p-piller, men vi brugte kondom hver gang (4-5 gange).
Nu er det sådan at jeg er den enormt paranoide type der så er begyndt at undre mig om om vi nu også gjorde alt helt korrekt.
Vi tjekkede kondomer og ingen af dem lignede at de var sprungne. Der skete lige det en enkelt gang at han da han skulle have nyt kondom på, vendte det forkert, men han fik ikke begyndt at rulle det på - han vendte det blot igen og rullede det rigtigt ned.
Synes dog at kondomerne havde det med at rulle lidt opaf da vi var igang.
så kommer det - KAN jeg være gravid? og skal jeg gribe de sidste 5 timer jeg har inden de 72 timer (fortrydelsespille) er gået?
det skal jo nok lige tilføjes at det teknisk set burde være præcis på den dag jeg har ægløsning - det var PRÆCIS på kornet - 14 dage efter første dag i min sidste menstruation, dog er min menstruation sådan en der altid kommer mindst 3-5 dage for sent.
PLEASE svar hurtigt tak!
Kommentarer
elle du kan gå til din læge og få taget en prøve
En gravilitest vil først kunne påvise evt. gravilitet efter næste blødning.
Hvis din kærste har brugt kondomerne korrekt, vil de statistisk virke i 98 % af tilfældene.
men hvad med at gå til lægen og få indsat en spiral --hvis du ikke vil have piller mod at blive gravid --
det andet virker lidt bøvlet --hvis du ikke stoler på om i bruger kondomet rigtigt
Solo, du spørger, om der er risiko for, at du er gravid og om du bør tage en fortrydelsespille.
Nej, det er der ikke og det skal du ikke. Det lyder som om, at I har gjort alting helt efter forskrifterne
Som du selv er inde på, er det dog ikke helt heldigt at kondomet først var i berøring med penis den ene vej og så blev vendt, men ærligt talt, så har det i praksis ingen betydning.
I har brug kondom rigtig fornuftigt, så at du skulle tage p-piller eller få spiral vil efter min mening være meget fjollet.
de skal helt sikkert have samleje mere end denne ene gang ---så når de får klarhed over denne situation --vil det måske ikke være så dårligt med spiral eller p piller ---
Når kondomet kom i kontakt med penis, er der måske kommet en dråbe præsperm på, ja. Og ja; det kan indeholde sædceller.
Men vi taler om en så ekstremt lillebitte mængde, at risikoen for graviditet (til trods for den teoretiske mulighed) må anses for ikke-eksisterende.
Graviditet kræver nu en gang en sædcelle som overlever hele vejen op til ægget og derefter er i stand til at trænge ind i det, og selv ved en fuld portion sæd på ægløsningsdagen er der ingen sikkerhed for graviditet, så den procentvise chance/risiko for graviditet i det her tilfælde må være ude i decimalerne.
Eks.:
Læs http://www.min-mave.dk/frugtbarhed-og-f ... vinder.htm og søg på google.
Det skal ikke ses som en opfordring til at være ligeglad med sikkerheden - overhovedet. Jeg syntes bare ikke at der er nogen grund til at gøre sådan noget her til et risikomoment.
I så fald kommer vi ud i noget med, at det også er risikabelt at have forspil - onanerer fyren lidt kan han få præsperm på fingre som han derefter kæler for hende med...
Sex skal ikke gøres farligere end det er.