Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Brusk ved øret?????

Hej. Jeg håber på jeg kan få nogle svar:/ Har siden december 2011, ihvertfald der hvor jeg bemærkede det, har noget brusk lige ved siden af øret, dvs mellem øret og kæbelinien, tæt på øreindgangen og øreflippen. Kan bevæge den hvis jeg mærker og den bliver let øm ved hvor lang tids berørelse. Nogle gange når jeg gaber op. Er det som om det rasler i brusken. Det skal siges jeg har meget sygedomsangst, især kræft og har tendens til at synes at få alle symptomer på sygedomme når jeg læser om dem. Men mht øret, så er det noget jeg har og frygter det kan være kræft? Er så bange. Min mor har mærket på den og siger det er normalt, at alle har brusk der, men sjovt nok, kan jeg ikke mærke det på hende. Derfor bliver jeg bange når jeg kan mærke min. Den er ikke vokset men heller ikke blevet mindre. Havde faktisk glemt den indtil jeg kom til at sidde og pillet mit ansigt/ dårlig vane. Nu kører det bare rundt i hovedet på mig. Er det noget der lyder alvorligt? Nogle der har prøvet at ha det? Håber på svar
Hilsen den bange:/

Kommentarer

  • Indstillinger
    det lyder ikke alvorligt ---og det er ikke kræft ---den dims du mærker har jeg også --jeg tror det er noget alle har ---og hvis du trykker på den kan den godt blive øm ---
    men den bedste medicin er at gå til sin læge ---og få klarlagt hvad det kan være --
  • Indstillinger
    Alle mennesker i verden har brusk der. Hvis du mærker ordentligt efter, kan du mærke, at brusken hænger sammen med dit øvrige øre - som også består af brusk :)

    Ingen grund til bekymring, alt er ganske fint og flot!
  • Indstillinger
    Hej med dig.

    Som de to andre skriver, så er det helt normalt. Det du kan mærke er garanteret det rør, der fører luft fra mundhulen ind til mellemøret.

    Noget helt andet er, om du får hjælp til at tackle din sygdomsangst og til at finde ud af, hvad der ligger bag ved den?

    Tanker fra Trine
  • Indstillinger
    Hej Trine
    Bliver bare bange når jeg kun kan mærke det i den ene side og når jeg rør den, kilder det nærmest op og ned ved kæbelinien og kinden.
    Jeg får ikk hjælp til det, da jeg er superflov over det:((
  • Indstillinger
    Hej

    du er ikke den eneste der har det sådan.. for en måned siden ku jeg mærke en lymfekirtel på min hals, senere ku jeg mærke 7, var til læge og hun sagde at det var små og bløde så skulle bare glemme det.. her en måned siden går jeg hver dag og piller ved dem for at se om de er blevet større, om de er ømme osv.. Hver gang jeg læser symptomerne på en kræft sygdom omkring halsen eller noget i forbindelse med lymfekirtler bilder jeg mig med det samme ind i at jeg har lignende symptomer..
    Så forstår dig fint.
  • Indstillinger
    Intet at være nervøs for, det er bare en kirtel. Jeg har haft det i mange år og den hæver nogle gange og bliver hård. Det kommer an på hvor meget jeg generer den.
  • Indstillinger
    Hej igen.

    Jeg er sikker på, at din læge ikke vil synes, at det er pinligt, at du har sygdomsangst. Det er måske mere pinligt ikke at gøre noget ved det.?

    Men ud over, at det kan føles pinligt, så kan det også være rigtig svært at se sin frygt i øjnene. Men jeg lover dig, at du vil få et meget bedre liv uden alle de bekymringer. Og en psykolog ville nemt kunne hjælpe dig.

    Kærlig hilsen Trine
Log in eller Registrér for at kommentere.