Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Første gang

Redigeret 20 oktober, 2011, 14:33 i Åben debat om sex
Hej søde mennesker
Jeg er en pige på 18 år, som har en sød kæreste.
Her for nogle dage siden spurgte min kæreste mig om jeg lyst.
Jeg sagde bare til ham at jeg ikke var klar endnu, selvom jeg er klar og har meget lyst, men mit problem er at jeg er rigtgt bang for at det ville gør ondt første gang.

Er der nogen herinde der kan hjælpe mig, og fortælle mig hvad de gjorde første gang? Og hvordan var det? Og gjorde det ondt?

Og tak på forhånd

Kommentarer

  • Indstillinger
    Den første gang skulle helst være sådan, at man har så meget lyst, at man ikke kan lade være, og er du helt sikker på, du nu alligevel er så klar, som du tror?

    Jeg vil foreslå, at du siger til din kæreste, at du faktisk gerne vil, men alligevel er nervøs og bange for, om det nu gør ondt.

    Jeg foreslår, at I selvfølgelig sørger for at være uforstyrrede - og så kæler stille og roligt med hinanden. Nusser over hele kroppen, tager det helt stille og roligt - bruger al den tid, I har brug for, men har aftalt at stop betyder stop - ligegyldigt hvornår. I kæler først med tøj på, og så kan I - efterhånden som I føler for det, og især du føler dig tryg tage mere og mere tøj af. Når I er helt nøgne sammen har du stadig lov til at sige stop. Husk stadig at nusse, kysse og kæle andre steder end lige netop på kønsdelene.

    Du kæler selvfølgelig for ham - og meget gerne efter hans vejledning, ligesom han kæler for dig, og du fortæller, hvad der er rart, og hvad der ikke er. Han kæler for dine kønsdele med hænderne, måske med tungen, og når du er meget våd og ophidset, kan han stikke en finger op i dig, hvad du givet vil nyde, så kan han stikke to fingre op i dig, og synes du stadig det er skønt, kan I så komme til at han prøver at stikke sin penis op i dig - OG HUSK NU DET KONDOM !!!!

    De færreste kvinder får orgasme første gang, så det skal du ikke forvente - i hvert fald ikke af frem og tilbage, men muligvis ved stimulation af din klitoris.

    Det kan da muligvis gøre en lille smule ondt, men hvis han har forberedt dig som beskrevet her, så ER det altså ikke ubehageligt, men - indrømmet - heller ikke så fantastisk, som det bliver udskreget til. Det er noget, der kommer med tiden.

    Men husk nu; lav en aftale med ham, om at du kan sige stop - ligegyldigt hvor I er i forløbet. Er han helt oppe at køre, så kan du evt. tilbyde ham, at du giver ham udløsning med hånden, eller at han selv gør det.

    Du fortæller, at du har en sød kæreste; så vil han også være med til at give dig den tryghed.

    Held og lykke, men mærk nu efter helt inde i dig selv, om din nervøsitet har noget at gøre med, at du faktisk ikke er klar endnu.
  • Indstillinger
    Min første gang var da jeg var 16, og mig mindes ikke at det var smertefuldt - men det var ihvertfald ikke særlig god sex (gnidsten var der nok heller ikke så meget).

    Men første gang tror jeg for alle vil være klundret og ikke særlig sexet, da I jo ikke har noget træning.

    Jeg synes faktisk at du skal fortælle din kæreste at du har lyst MEN at du simpelthen er bange for at det går ondt. Trykhed og tillid er det VIGTIGSTE der findes i et forhold!

    Hvis din kæreste har prøvet at have sex før, kan det faktisk gøre det lidt lettere for jer, men husk bare at give jer god tid, sørg for at være opstemt og bevar kontakten mellem jer. Sørg for at kommunikere undervejs og hvis du er itvivl om noget så sig det til ham.
    Sex skal ikke være noget der skal hurtig overståes, bestemt ikke når I ikke har været sammen før og I skal lære hinanden at kende. Ingen er ens, og I skal bruges jeres tid på at finde ud af at lære hinandens kroppe at kende og husk at sex ikke bare er at fyren skal komme og så er det det. Sex er så meget mere - der skal være fokus på jer begge to og det kan kunne give nydelse til hinanden.

    Jeg håber I for en god snak og et godt sexliv basede på ærlighed
    P.S.: Husk altid beskyttelse!

    NOTE: Nu har jeg lige læst Lottes indlæg og ville kommentere følgende: Når man ikke har haft sex eller haft nogle større erfaringer, kan det at læse om sex altid lyde kompliceret, der er mange ting man skal tage højde for og mange forskellige stillinger mm, der skal prøves. Og ja sex kan sagtens virke grænseoverskydende, selv om du har tillid til din kæreste. Husk på ikke at lade dig stresse og lydt til din egen krop. Værd ærlig og sig gerne stop.
  • Indstillinger
    Hejsa :)

    Som lotte siger:

    Først skal han bruge fingrene: 1 finger et stykke tid, 2 fingre, 3 fingre... Stille og roligt og med glidecreme og så det er dejligt for dig.
    Det er "at give finger".

    På den måde bliver du udvidet stille og roligt (men det trækker sig sammen igen bagefter), så der er plads til penis.
    Desuden vil din jomfruhinde nok springe, og det er det der kan gøre lidt ondt. Hvis det der ud over gør ondt at bolle er det fordi du ikke er afslappet og meget våd (brug glidecreme).
    Uanset hvor tændt du er kan du godt komme til at spænde dernede når du er nervøs, så sørg for at fokusere på at slappe HELT af når han skal ind i dig.

    Få finger nogle gange hvor I har sex før I har samleje, så du bliver bekendt med følelsen... Altså sådan at det ikke er først er den dag I skal bolle at han gør det.

    Du kan også selv prøve at putte noget derop mens du onanerer. Bruger du andet end dine fingre skal du putte et kondom på det.
  • Indstillinger
    Jeg takker jer for jeres besvarelser, især Lotte.
    Men nu hvor nogen af jer nævner finger, springer hinden ikke når han giver mig finger?
  • Indstillinger
    Jo, det gør den formodentlig - eller hvis du selv putter noget op. Det kan dog også være, at den allerede er sprunget på et eller andet tidspunkt gennem din opvækst ved leg eller fald.

    Men for at være ærlig: At bolle før han har givet dig finger hører ingen steder hjemme, slet ikke når du er bange for, at det gør ondt. Du skal jo varmes op, og som sagt, så vil det også udvide dig, så penis lettere kommer ind.
  • Indstillinger
    Hej

    Min erfaring.

    Jeg var 14 år da jeg havde mit første samleje. Og det gjorde slet ikke ondt eller noget. Til gengæld husker jeg heller ikke at det var forbundet med stor nydelse, som sener hen. Det var føltes nærmest tomt, da han havde fået udløsning og trak sig ud.
    Jeg var selvfølgelig godt ophidset og meget våd. Og jeg havde onaneret, siden mine tildlgere barneår, hvor jeg også fler gange havde opnået orgasme, så jeg kendt min krop rigtig godt.
    Jeg havde en del erfaring med at ligge og nusse og "pille" med fyren inden. Han var 3 år ældre end mig og jeg tror faktisk også at det han hans debut.
    Vi kom sammen i omkring 5 år. hvor vi boede sammen i 1 år.

    De efterfølgende gange var meget bedre. Øvelse gør mester !! Så bare kom i gang :-)

    Held og lykke
  • Indstillinger
    Tak for svaret :-)
    Jeg skal nok prøve at komme igang.
Log in eller Registrér for at kommentere.