Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Øresusen

Nogen der har erfaring med øresusen uden smerte eller andre symptomer forbundet?

Jeg fik i Januar en akut mellemørebetændelse og kom på penicillin.
Har ikke så vidt jeg ved af haft mellemørebetændelse før.

I august begyndte jeg at få øresusen for mit ene øre. Ikke konstant, men et par gange om dagen (nogen gange med et par dages pause i mellem)
Der er ingen ømhed eller pres inde i øret, som der er ved mellemørebetændelse. Men selve øresusen kommer og går. Med øresusen kommer nedsat hørelse, men der er ingen smerte forbundet med det.

Tænker at det kan være efter-veer af mellemørebetændelsen, er det normalt?

Jeg refferer til mellemørebetændelsen da denne øresusen føles som det tidlige stadie af mellemørebetændelsen fra Januar.

Håber nogen kan gøre mig lidt klogere.

Venligst
Dorte

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej dorte jeg synes du skal ringe til en øre, næse hals læge og lige få kigget dine øre efter om der stadig er noget galt. øret er ireteret af en grund. det er lang tid siden du har fået medicin , så det burde ikke komme 8 måneder efter. det kan også være andet der er galt evt ørevoks der driller , eller andet. alm læge har svært ved at se i øret , det er specilister bedre til. held og lykke
  • Indstillinger
    Hej med dig.

    Ja man kan godt have efterveer efter en infektion.
    Det kan betyde, at der på en eller anden måde kommer ekstra ørevoks, og at det kan stoppe til.

    Men dine symptomer lyder som om du har en prop af ørevoks. Det kan måske skyldes det jeg skriver om ovenfor.

    Det mest oplagte er dog, at det skyldes at du bruger vatpine, hvis du gør det?

    Uanset hvad, synes jeg du skulle smutte forbi din praktiserende læge.

    Venlig hilsen Trine
Log in eller Registrér for at kommentere.