Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gode råd til stofskiftemedicin-skift?

AnonymousAnonymous
Redigeret 1 november, 2011, 10:07 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hejsa,

Nu har jeg efterhånden fået mod på at skifte fra Eltroxin til et andet og forhåbentlig bedre mærke!
Jeg har kun prøvet Ny Eltroxin og mine tal VIL bare ikke "gå i vatter". Det svinger stadig for meget i forhold til at stofskiftetabletterne burde holde tallene på plads. (Og jeg gør bare alt det rigtige mht. indtag af medicinen, så det er mig ganske uforståeligt).

Endnu en grund til et medicin-skifte-forsøg er at jeg stadig døjer med mange stofskiftesymptomer...trods et TSH på (lige nu) 1,76.
Jeg er klar over at medicinen ikke altid virker optimalt INDE i cellerne, selvom TSH kan måles til at være fin i blodet. Men jeg tænker, at jeg måske kunne få det bare en smule bedre på et andet mærke.
Skriv derfor MEGET gerne DINE erfaringer, så jeg (og andre i samme situation) kan blive "klædt bedst muligt på" til skiftet.

Jeg er lidt nervøs for at et pludseligt skift vil betyde under- eller overdosering...så hvad skal jeg være opmærksom på i dén forbindelse?
Blev dine symptomer på lavt stofskifte færre med anden medicin end Ny Eltroxin? (Jeg har den autoimmune variant samt prolaktinknude i hypofysen).

TUSIND TAK på forhånd ;)

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.