Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Virkelig bekømret?

Redigeret 17 oktober, 2011, 18:36 i PMS og menstruation
Jeg havde samleje m. min kærste dagen Før jeg har skule have min mens.
Kan der være mulighed for at man evt. ku blive gravid dagen inden?.
min mens. har nemlig valgt at udeblive?.
Jeg Fødte en søn for 6mdr. siden så ved ikke om man har nemmere ved det når man har været gravid før?.
mvh Nanna

Kommentarer

  • Indstillinger
    Når det kun er 6 mdr. siden, du har født, så er din cyklus ikke nødvendigvis faldet helt på plads, så det kan da være din menstruation bare lader vente lidt på sig.

    Men det er jo vigtigt at bruge prævention, for man kan sagtens blive gravid hurtigt efter en fødsel, og det er i det hele taget en meget dårligt ide at gå efter de "sikre" perioder, ligegyldigt om det er efter en fødsel eller ej.

    Om du er blevet gravid eller ej, er der vel ingen her, der kan svare på, så afhængigt af hvornår du har haft det ubeskyttede samleje, må du jo tage en test - og den kan vel vise resultat ca. 14 dage efter samlejet.

    Jeg ved ikke, om det ligefrem er nemmere at blive gravid, når man har født før - det er vel forskelligt fra kvinde til kvinde.

    Jeg beklager, men der kan ikke gives et endegyldigt svar, der passer præcis på dig.
  • Indstillinger
    Ja jeg vil give forrige bruger ret, det er ikke til at sige om du kan være blevet gravid eller ej.

    Men når du nu er itvivl synes jeg det er vigtigt at du sætter dig mere ordentligt ind i hvad der skal til for at have sikker sex - sikre perioder eksisterer bare ikke! Og der er desværre rigtig mange forkerte råd og myter derude.

    Det eneste sikre er at anvende kondom eller anden prævention.

    P.S. I forhold til det med at det er lettere at blive gravid efter fødsel tror jeg mere skyldes at mange glemmer at beskytte sig efter en graviditetsperiode og fordi man ikke kan tage p-piller mens man ammer og kondomet så simpelthen bliver glemt.
Log in eller Registrér for at kommentere.