Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Menstruations cyklus funker ikke...

Redigeret 20 oktober, 2011, 15:31 i PMS og menstruation
Mit spørgsmål er ang. menstruations cyklussen...
Min menstruation kommer regelmæssigt omkring d. 10 hver måned plus minus et par dage. Det gjorde den også sidste måned, denne gang dog kun med pletblødning og intet normal blødning. Disse pletblødninger fortsatte i 2 uger hvor efter det stoppede i 2-3 dage. Efter de 2-3 dage startede min menstruation så igen, denne gang med lidt mere blødning, dog ikke som det plejer, og eller med pletblødning igen, denne gang varede det i en uge. Under denne gang kontaktede jeg min læge som så nu er en uge siden, og ved min læge fik jeg taget en graviditetstest som var negativ, og fik lavet en gynækologisk undersøgelse som heller ingenting viste. Lægen sagde så, at hvis det ikke havde ændret sig om tre måneder skulle jeg kontakte lægen igen og få taget en blodprøve ift. mit stofskifte. Nu har jeg så igen, en uge efter det stoppede sidst, fået pletblødninger igen, og så er det at mine alarmer inde i mig starter igen. Det har nu stået sådan på i 1½-2 måneder, hvor jeg over halvdelen af tiden har haft pletblødninger. Jeg syntes det er lang tid at vente 3 måneder hvis det fortsætter sådan, og jeg er da egentlig også rigtig træt af mit underliv ikke er normalt pt. Det skal siges at, min kæreste og jeg har en søn sammen på 3 år, og vi nu har prøvet at få barn nr. 2 siden August 2010 og intet er sket. Men i og med at min cyklus nu opføre sig som den gør, tænker jeg om jeg så overhovedet når at få ægløsning? Og er da også mega meget bekymret for hvad det er for noget? Håber virkelig nogen muligvis kan hjælpe mig, med et eller andet. MVH. den meget fortvivlede.

Kommentarer

  • Indstillinger
    er der ingen som kan hjælpe mig? :(
  • Indstillinger
    Hej ja der er faktisk 3 andre der har haft samme problem som dig, der har skrevet her på net doktor, og der er ingen der ved hvad det lige kan være , men jeg synes du skal inberette det til sundhedsstyrelsen, har du evt fået en bestemt slags p-piller inden du prøver at blive gravid. måske i 4 har et fælles mønster der ligner hinanden . en graviditets prøve kan også måle forkert. men ikke godt du bløder hvis du er gravid. Prøv at skrive op hvad du plejer at spise , og måske der kan være noget udefra der laver ændringer i kroppen. Måske har du ægløsning i de par dages pause , og den bliver afstødt igen ved ny blødning. Håber der kommer en løsning på problemet.
  • Indstillinger
    Jeg ville bede om at blive henvist til gynækolog.

    Hvis denne så også siger, at du skal se det an, så er der måske noget om det.

    Et æg kan på ingen måde blive udstødt et par dage efter det er løsnet.
  • Indstillinger
    Mange tak for svarene begge to :)
    Jeg har ikke umiddelbart nogle ændringer i mine madvaner og jeg har heller ikke tabt mig så ved ikke om det kan have noget at sige... Men det er lige så meget det med at mine læge siger jeg skal vente 3 måneder og det er allerede gået galt igen...
    Men skal man tage en test igen? Altså lægens er vel også kun 99% sikker eller sådan noget?
  • Indstillinger
    anna84: nej jeg mener heller ikke at et æg kan nå at blive udstødt på et par dage, da den jo først skal igennem æggeleder og det... det tager jo mere end et par dage?
Log in eller Registrér for at kommentere.