Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

2 ting

Redigeret 17 oktober, 2011, 14:28 i Sorg og krise
Da jeg har gået ledig i 1 år er jeg kommet i løntilskud.
Jeg har nu været hjemme i 14 arbejdsdage fordi jeg havde det rigtig dårligt. Jeg var så bange for at gå hjemme for, hvad vil de ikke tænke osv. Men har altså ligget i sengen fra tirsdag til søndag. Det gik bedre efter syv dage og der kunne jeg strengt taget godt være taget ”på arbejde”.

Men udover at jeg havde influenza med mistet appetit osv. spillede mange andre faktorer ind, psykisk og socialt, samt mere private grunde. Min ene søn blev fængslet. Lige før jeg fik influenza.Jeg gik bare rundt og prøvede at være tilstede på skolen!

Løntilskudsjobbet er en stor belastning fordi jeg intet må lave andet en at fungere som hjælpelærer eller kopiere? Så jeg sidder på en stol i en klasse uden rigtigt at måtte noget, Det er psykisk hårdt for jeg er uddannet lærer. Jeg ser vikarer på 20 år komme ind, og få job uden uddannelse _og mig må de ikke bruge fordi – det må man ikke (fagforening). Alt det her virker utroligt fremmedgørende og dumt på mig. Og jeg fik det dårligt. Det var ydmygende.

Så jeg ku ikke klare det med min dreng og det her,
Det slog mig ud…. helt ud af banen og DET piner mig mere end alverdens spidsrod og løntilskud.

Så nu er de to ting blandet sammen i mit hoved .

Sagen er at jeg ikke orker den skole – kunne min søn komme ud – ja så tog jeg gerne løntilskud 10 timer hver dag uden de behøvede at snakke med mig. Jeg ville være ligeglad. Men lige nu har jeg ingen energi eller overskud til det.

Ergo befinder jeg mig malet op i en krog af ting der smerter mit hjerte og sind så meget så jeg har mistet lysten til at ”går på arbejde”. Jeg har endda fået beroligende piller (så er man langt ude..så går rundt som en zoombie uden rigtig at kunne fortage mig noget fordi det hele gør så ondt).