Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Flimmer for øjnene.

Redigeret 15 oktober, 2011, 09:12 i Åben debat om øjne
Hej.
Jeg har et par gange før, ikke så ofte, fået flimmer for øjnene ( som om man har kigget op mod et skarpt lys, lign. hvide streger), så meget at jeg ikk kan fokusere på noget, en tekst forsvinder helt. Efterfuldt af en meget kraftig hovedpige og træt hele dagen.
Hvad kan det være?
Har ladet mig høre at det måske kan være stress?

Med venlig hilsen
TaniaJ

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej er du også blevet testet for migræne , jeg har også lige prøvet det du nævner , jeg har stress i udbrud, men samtidig næsten dagligt migræne anfald. og det kunne forklare din pludselige hovedpine . samt træthed. prøv at gå til din læge og fortæl hvad du oplever . om du skal prøve at have migræne medicin om det hjælper dig. du må have haft hovedpine før. det kan have været som barn og være i stilstand og pludselig komme igen . ved forandringer kroppen udsættes for. som feks medicin, eller stress der provokere migrænen frem. held og lykke
  • Indstillinger
    Jeg ville mene at der er stor sandsynlighed for at du lider af aura migræne (jeg har det selv).

    Du kan læse rigtig meget om emnet på migraeniker.dk (migrænikerforeningen i Danmark). Jeg ville anbefalde dig at blive medlem, da de har 4 udgivelser om året fokuseret på migræne og triggere.

    Det er en stor lettelse at læse og møde forståelse for folk der kender problemet og de har også debat fora hvor du kan bede om råd mm. De kan også findes på facebook.

    Her er deres direkte link til aura migræne: http://www.migraeniker.dk/index.php?opt ... e-med-aura

    Udover det synes jeg det lyder usandsynligt at det er stress symptomer, men det kan derimod godt være at stress trigger din migræne.


    I forhold til besøg hos lægen, er styrken ved netop aura migræne at symptomerne er klassiske og din migræne uden problemer skulle blive anerkendt af din læge. Men jeg vil anbefalde dig at læse godt op om migræne først og også notere ned hvor ofte du har det og hvilken styrke. Hjemmesiden snakker meget om triggere og du skal overveje hvor der kan trigge din migræne.
    Der er mange muligheder for medicinering, og mange er kraftige smertestillende (triptaner).. ikke alle læger ved lgie meget om migræne så det vil være lettere for dig hvis du gør op med dig selv om almen smertestillende kan afhjælpe din hovedpine eller om du skal prøve reel migrænemedicin.

    Jeg håber det hjælper
    Anne
Log in eller Registrér for at kommentere.