Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Brunt udflåd

Redigeret 14 oktober, 2011, 01:33 i PMS og menstruation
Hej :)

Jeg er en pige på 19 år
Her de sidste to dage har jeg oplevet at mit udflåd har skiftet karakter og er blevet brunligt. Igår var det bare en smule, idag var der en del mere! Jeg er på p-piller og mangler 3 i pakken - dvs. jeg burde få menstruation inden for en uge. Ud fra det jeg har læst på nettet, lyder det brunt udflåd ret alvorligt, så jeg blev lidt nervøs. For to uger siden havde jeg ubeskyttet sex, og jeg er bange for at det kan have noget med det at gøre? Hvis jeg tager mine p-piller regelmæssigt burde risikoen for at blive gravid vel være minimal? Jeg læste også at det kunne skyldes rifter som var kommet under et samleje, men det er jo efterhånden et stykke tid siden, så det kan vel næppe være det?

På forhånd tusind tak for hjælpen! :)
Mvh mig!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Jeg forstår dig ikke når du skriver, at du spiser p-piller og at du havde ubeskyttet sex ? Så vidt jeg kan forstå har du været beskyttet i den periode.

    Hvis bare det er en lille smule brunligt udflåd, ville jeg ikke selv gøre noget ved det. Men hvis mængden af udflåd er meget større end du er vant til, så kan det vøre tegn på sygdom, og du bør selvfølgelig have en GU hos lægen.

    Vh Hanne
  • Indstillinger
    Ja, det var lidt dumt formuleret - jeg mente at jeg havde sex uden kondom, så jeg var jo ikke sikret mod kønssygdomme (men så vidt jeg kan se, når jeg har læst lidt rundt på nettet, lyder det ikke som et symptom til nogen kønssygdomme). Men selve mængden af udflåd er ikke øget.

    Tak for svaret! Nu kan jeg lidt bedre slappe af :)

    Mvh Sophie
Log in eller Registrér for at kommentere.