Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Blussende kinder

Redigeret 24 august, 2012, 04:11 i Åben debat om hud og hår
Hej alle. Jeg håber der er en der kan give mig et godt råd :)

Jeg har i et par uger nu bøvlet med at mine kinder blusser op og bliver røde og "brænder". Jeg har altid haft meget sart hud på kinderne, og der skal ikke ret meget til før de bliver røde og varme. Fx pga alkohol, koldt vejr og stress. Men det sidste stykke tid er det sket hver dag, og jeg kan ikke rigtig gennemskue hvorfor! Vejret har selvfølgelig skiftet, men problemet opstår også selv om jeg har været indendørs i flere timer.

Jeg tænker lidt om det er fordi jeg er overfølsom over for noget. Måske mine striktrøjer, som jeg først er begyndt at gå med nu her, eller måske er det den nye shampoo jeg er begyndt at bruge for et par uger siden. Men det virker bare underligt, for jeg skifter tit shampoo mærke.

Er der nogen der har oplevet det samme og/eller ved hvad der kan være skyld i det? Det er ret ubehageligt :/

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej hvis du ikke har haft feber de sidste par dage, jeg synes du skal gå til din læge og få taget blodprøver for allergi , evt udvidet test, samt blive henvist til hudlæge , at få priktest . og så køb fast sæbe , shampo mærke , gerne allergi venlig ligeså vaske pulver og opvaske middel allergi venlig . og se om det hjælper dig . og ja uld er vi nogle der ikke tåler. så prøv bomuld eller hør trøjer. at trøjen ikke har hængt og blevet støvet, så støvmiderne er flyttet ind i tøjet og det klør. så ja der kan være mange årsager til du får røde kinder. prøv om du har feber samtidig med dine kinder er så røde og varme . god bedring
  • Indstillinger
    Taler du om "flovheds rødmen"? Eller hvad man nu ellers skal kalde det:-)

    Ja, det kan fjernes med laser. Peter Bjerring på Mølholm kan sikkert hjælpe dig. Men det er meget vigtigt at du er blusset op (rød) når behandlingen sker, ellers virker det ikke. En let skrubbecreme kan hjælpe med at skabe lidt hudirritation. Men det kan kræve mange behandlinger (op til 10), og specielt hvis du er en anelse mørk i huden, kan det godt fjerne pigmentet i huden, så din hud bliver permanent lysere i det behandlede område.

    Men den mest direkte vej til at fjerne fx kraftig ukontrollerbar ansigtsrødmen er en ETS operation. Du kan læse mere om den her: http://www.sympathectomy.co.uk/ETS.php

    Jeg ved at overlæge Hans Pilegård fra Skejby sygehus har udført denne operation.

    Håber mit svar hjalp.

    - Goro.
Log in eller Registrér for at kommentere.