Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hej, hjælp

Redigeret 7 oktober, 2011, 03:19 i Mandlige sexproblemer
har lige mødt min kæreste for ca 4 mdr siden ,har fundet ud af han ik kan få rejsning elle meget lidt kan han få . ved nu han har haft det problem i ca 3 år .har fundet en knude i den ene sten og sagt det til ham men han søger ik læge ved han var sin kone utro for ca 3 år siden , og fik kønsvorter og ja øv han har dem så stadig . elsker ham meget og vil gøre meget for ham , men hvad kan være hans problem ? han siger jeg tænder ham og han har meget lyst , men i nu har han ik haft fuld rejsning ,har fundet ud af han tænder på lidt hård sex men stadig hvad jeg gør sker der ik noget , skal lige siges han er ved at blive skilt , han har drukket meget i mange år man han har sat sit forbrug meget ned efter jeg møtte ham , han er ik tyben der er kærlig kun nå vi skal prøve at have sex , . skal selv til læge i dag der jeg har fundet ud af han kønsvorter øv øv-jeg er 40 han er 52 knus her fra

Kommentarer

  • Indstillinger
    Tja. En knude i penis og manglende rejsning?

    Han er da fuldstændig vanvittig ikke at ville søge læge, og det syntes jeg roligt du kan fortælle ham.

    Kunne forestille mig, at han er hundehamrende ræd for hvad der kan være galt, og derfor ikke tør tage til lægen, men du kan da fortælle ham, at det absolut ikke vil blive bedre af bare at gå med det. HVIS det er noget potentielt farligt, så vil det blot blive endnu farligere af ikke at komme i behandling.

    Foreslå at du kan ringe og bestille en tid til ham eller du kan tage ham med når du selv skal til lægen hvis ikke det er blevet for sent.
  • Indstillinger
    Jeg havde skrevet et andet indlæg, men Anna kom mig i forkøbet her.

    Desværre hedder det sig, at mænd ikke vil gå til læge, og hellere går og døjer unødigt end at søge hjælp for det, men jeg mener sådan set ikke, de skal bekræftes i en sådan tåbelig indstilling.

    Jo, du er da nok nødt til at fortælle ham, at han er skingrende vanvittig ikke at gå til læge med sit problem, men jeg er ikke enig i at du på forhånd skal påtage dig hans problem.

    Manden er 52 år - det er på tide, han selv lærer at kontakte sin læge og selv tager ansvar for sit helbred. Det er muligt, du skal give ham et los bagi, men du er ikke hans mor, og du skal heller ikke nurse ham som et totalt umodent spædbarn.
  • Indstillinger
    hej og tak , har snakket med ham så mange gange om det , og i dag har jeg snakket med ham at jeg både kunne tage med og jeg støtt ham fuldt ud lige meget hvad det er , og han skrev han nok skulle men det har han sagt før , han arbejder meget for tiden og kan ik nå hjem til læge men har sagt han måtte tage en fri dag for det var vigtigt , men ja han er nok meget nervøs for det er 14 dagen siden jeg fandt den og han har ik snakket om det , øv hade også kønsvorter , men tænk han har gået med dem i 3 år ik ik gået til læge selv om de stadig kom tilbage , er man så ik lige glad om man smitter andre ?
  • Indstillinger
    Jo, det må da godt nok være en spøjs form for kærlighed, han har til dig, når han uden at blinke og uden videre smitter dig med en kønssygdom, og så endda en, der ikke sådan er lige til at komme af med igen. Du har naturligvis også dit ansvar, når du har valgt at have ubeskyttet sex med en, du ikke ved, hvor har været før.

    Og så er den da så klassisk, at det bliver latterligt; en mand, der har så travlt på sit - åh så vigtige - arbejde, at han ikke har tid til at gå til læge, ikke har tid til at tænke på sit helbred, ikke har tid til at forholde sig til, hvordan det påvirker dig.

    Jeg kan forstå, du tigger og beder ham, og lige meget hjælper det.

    Ansvaret er altså ikke dit - det er hans.

    Og -prøv lige at mærke grundigt efter; han har fuldt bevidst smittet dig med en af de mere grimme af kønssygdommene, han har ikke "tid" til at gøre noget ved sin impotens,og han blæser på, om han eventuelt fejler noget alvorligt. Og ja, -det kan da godt være, han er bange, men han burde altså også være en voksen mand.

    Mener du seriøst, at din kærlighed alene kan holde til alt det?
  • Indstillinger
    hej lotte , nej det kan den ik , håber hvors snak fik ham til at vågne igår. fik sagt hvad jeg mener og var ved at gå fra ham igår , men fandt ud af igår han ik stoler på læger grundet flere ting i han liv , , men fik ham til at søge læge , og tak for dit indlæg
Log in eller Registrér for at kommentere.