Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Knopper i hovedbunden

Hej.

Det startede for meget længe siden, altså at jeg fik små knopper i hovedbunden. Nogle gange flere end andre. De gjorde ikke ondt eller kløede, men jeg kunne på en eller anden måde altid fornemme når der var kommet en. Så jeg kløede hul på dem, og der kom derefter et sår. Nogle gange blødte det lidt, og jeg blev ved med at klø. I dag har jeg fået nogle af disse små knopper tilbage, og de kommer helt uregelmæssigt og tilfældigt selvom at jeg f.eks. har brugt den samme shampoo hele dette år. Jeg klør altid hul i dem, så der kommer små sår, som er utrolig ømme. Faktisk bliver hele min hovedbund øm når jeg har kløet hul i en af dem. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor de kommer og hvordan? Jeg har altid haft dem, og har også været til lægen med dem. Lægen sagde at det måtte være et gammelt myggestik, som jeg havde kløet hul på, men det ved jeg jo ikke er sandt!

Jeg har ikke noget skæl, og min hår er helt normalt og tykt. Jeg har heller ikke fedtet hovedbund og jeg vil tro at den heller ikke er tør. Så det hele står meget uklart. Kunne rigtig godt tænke mig en opklaring på mysteriet omkring min hovedbund.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej, jeg har nøjagtig det samme. Intet ser ud til at hjælpe.

    Har du fundet ud af noget ??? vh søren

    ps. jeg er 62 år og har haft det i år.
  • Indstillinger
    det kunne måske være vorter ---og du smitter dig selv ..når du klør hul på dem
  • Indstillinger
    Redigeret 19 februar, 2012, 15:14
    Jeg har nogle ind mellem

    og det er hverken vorter eller myggestik...
    Mine er ikke så regelmæssige, så shampooen kan få skylden.. bruger IKKE balsam...
    Min hårtype er fedtet hår... og bruger en passende shampoo.. selv om den type ikke er så let at finde mere.


    (har redigeret pga fejl om balsam)
  • Indstillinger
    Tak for svar begge 2 . Jeg fik ikke skrevet at jeg har haft det i 1 år.
    Knopperne er fra 2 til 5 mm. og ret flade. Hvis man ikke mærkede efter og kradsede i dem, ville de ikke genere ! Det er mig en gåde at de bare bliver ved med at komme. Jeg har brugt børne-shapoo og tjære-ditto og endda stoppet med hårvask i 2 mdr. (kun vand) Nøjagtig samme resultat . øv
  • Indstillinger
    -- Nu er det 10 mdr. siden sidst.
    Er der nogen der har fundet ud af hvordan man kommer
    af med de knopper ? vh søren .
  • Indstillinger
    - Så er de knopper forsvundet.
    I løbet af 1 måned.
    Har bare klippet håret meget kort ( 1 cm. )
    0g derefter hver dag vasket kun med varmt vand
    og et par gange med lidt alm. håndsæbe. VOILA . VH søren .
Log in eller Registrér for at kommentere.