Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mangel på sex efter familieforøgelse

Redigeret 6 oktober, 2011, 17:19 i Åben debat om sex
hej alle i dejlige mennesker.

Jeg er en pige på 24, som fik en datter i januar..

Jeg har et problem som nok går mig meget på.
Siden jeg blev gravid har mig og mandens sexliv være stort set lig nul. Måske kun en gang om måneden.
Det var fint under graviditeten, selvom min lyst bestemt ikke var mindre. men jeg synes også det var lidt besværligt.
Men men men nu her 8 måneder efter er det stadig det samme. Jeg prøver ellers mange ting synes jeg, for at vække hans interesse for sex igen. Nyvasket inden sengetid, lidt lækkert undertøj, og prøver at ligge op til det når vi er kommet i seng..
Det ender som regl bare med at han snakker lidt også ligger sig pasivt og falder i søvn..

Det gør mig ked af det og fustreret.. Jeg fik under min graviditet en utrolig masse strækmærker på maven og ved de ædlere dele. Og det er jo ikke ligefrem noget det ihvertfald hjælper på mit selvværd i forhold til min krop.. Og jeg bliver så ved med at tænke på om det virkelig gør at han ikke har lyst til mig..

Det skal siges at vi hygger meget og husker at nyde hinanden sådan når datteren er lagt i seng lige tager os tid til at sidde og snakke arm i arm.. og han vil da også gerne tage på mig.. bare mest når jeg har tøj på..

Nogen der har et godt råd??? Vi har snakket om det men det lader ikke til at det virker.. Jeg er meget ked af at det er sådan, fordi jeg jo virkelig elsker min mand og savner den del af forholdet...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skriver, at I har talt om det, men desværre skriver du ikke noget om, hvad din mand har sagt omkring sin manglende lyst.

    Og - så kan det jo blive lidt af en gættekonkurrence at komme med bud.

    Er det fordi din mand finder dig mindre attraktiv? Har du fået taget voldsomt på efter graviditeten? Er det for ham alligevel for overvældende at være blevet far? Er der uro om natten med den lille, så han ganske enkelt er for træt? Er han evt. presset på job? Har han evt. fået problemer med sin potens, og pakker det problem ind i at sige, at han ikke har lyst?

    Jeg går ud fra, at du naturligvis har sagt til ham - altså med ord direkte, ikke bare med påklædning og diverse "signaler" - at du har lyst til at have sex med ham, at du føler dig afvist, og at det sårer dig?

    Der er simpelt hen så mange årsager, så hvis du skal have et fornuftigt bud, er du nok nødt til at fortælle hvilken begrundelse han har givet.
  • Indstillinger
    Hej der er mange der tror at de skal gå og vente hele dagen og planlægge at om aftenen inden senge tid skal de have sex, men efter en lang dag er mange bare så trætte at det man går og ønsker ikke bliver til noget. så i skal lade jer rive med når datteren sover til middag eller er puttet i seng til aften. og du kan tage din mands hånd og sætte den på dit hud og fortælle ham du gerne vil have han rører ved dig uden tøj. Måske han er bange for at der kommer et barn mere , eller du stadigt ammer , det er der mænd der ikke bryder sig om at tage barnets plads. hos moderen. der kan være mange ting. Prøv at spørg ham om han er blevet bange da du fødte din datter, og du revnede i skeden , om han er bange at det stadigt gør ondt på dig. vores mænd kan godt blive en slags midligtidig impotente da de bliver bange . for deres kone kan blive syg , af at få flere børn. og blive gravid igen hvis det har været en svær fødsel. så det kan stadig være fødslens oplevelser der sidder i ham , og han prøver at passe på dig. men det kan kræve terapi at komme igennem sådan en frygt. Så i skal bygge jeres forhold som forfra på tillid til hinnanden at lære hinandens kroppe igen uden på tøjet, og hvis du bliver tændt , så kan du selv tage din bluse af og se hvordan han reagere , og du kan forføre ham ved at handle , tage ham i hånden og sig kom har du lyst. og i kan ligge nøgne sammen til start. hvis han ikke har lyst til mere, og så langsom kommer det måske igen. ellers må i have hjælp. Men i er slet ikke alene med dette problem . der er mange nybagte forældre der ikke kan få sexlivet til at passe ind med børnepasning. enten er man for træt. så vågner barnet. og meget mere. Det vigtiske er at i kan side tæt og snakke sammen og bruge tid sammen , og løse problemerne sammen. Nærhed betyder rigtigt meget . og ja nogle gange kan det være nødvendig at have en dildo i huset når manden ikke er hjemme, eller er for træt. ikke har lyst. så man ikke bliver fustreret over det ikke bliver til noget den dag. Hvor man ellers plager manden lige fra han kommer ind af døren til han går i seng. og kan blive skuffet. Men følg dit hjerte og din lyst , og brug ord så han høre du mangler ham , for vi er jo ikke tankelæser, nogle gange tror vi de andre aflæser vores besked . men ikke alle gør. Giv hinanden buketter når i er ude at handle og kom hjem med en og sig jeg savner dig . mm. Held og lykke
  • Indstillinger
    Tak for dine svar.. Det hjælper lidt.. og jeg kan nok godt se noget af det.. Ammer dog ikke mere, og datteren sover igennem.. så det er ikke fordi vi ikke har tiden til det.. men jo jeg vil prøve nogle af dine forslag.. det kan jo være det hjælper.. ;) For det er jo lidt fustrerende at blive afvist hele tiden.. ; Så jeg håber det hjælper.. elsker jo den dejlige mand af hele mit hjerte..
  • Indstillinger
    Hej det er dejligt at høre i elsker hinanden. så med tålmodighed til hinanden og god snak , forståelse , så håber det lykkedes for jer . held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.