Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

puha, det gør ondt :(

Redigeret 5 oktober, 2011, 03:09 i Prævention
Hej, jeg bruger p-piller og har gjort det i over et halvt år.
Jeg har aldrig haft problemer med smerter under sex før, men efter jeg begyndte på p-piller og har skiftet mærke to-tre gange nu pga det, og det bliver bare ikke bedre. det handler om når han trænger ind også et minuts tid efter. Det virker lidt som om, at han skal igennem en hel jungle dernede og "glatte det ud", og det gør virkelig ondt. Jeg har prøvet at søge rundt omkring om det rent faktisk ér pga pillerne, eller hvad det er? Da jeg var ved lægen, sagde han bare, at jeg skulle prøve at skifte piller. Men dette hjælper ikke, så spørgsmålet er om det er på tide at stoppe. :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Af en eller anden grund, kan læger desværre ikke se nogen som helst bivirkninger ved p-piller, og de afviser gerne at det kan være disse pillers skyld, hvis man har nogle problemer.

    Hvorfor ved jeg ikke, jeg finder det faktisk mærkeligt, for det er altså et faktum at nogle kvinder simpelt hen ikke tåler de hormoner.

    Mit forslag er da, at da det jo ikke er en livsnødvendig medicin, så er der jo ikke noget forgjort i, at du selv tager beslutningen, og holder op med de piller, selv om din læge råder dig til det modsatte.

    På den måde finder du ud af, om du hører til den gruppe, der ikke tåler dem. Mit gæt er, at dine problemer meget hurtigt forsvinder. Gør de mod forventning ikke det, så ved du jo, at det ikke er p-pillerne, men noget andet, som du skal udredes for.

    Jeg havde selv store problemer med kvalme og utilpashed, og havde mistanken til p-pillerne, men min læge nærmest garanterede mig, at hvis jeg holdt op med de piller, så ville jeg få det meget værre, så det var lidt af en satsning, da jeg alligevel løb risikoen. Der gik ikke mange dage, før jeg mærkede en tydelig forbedring, og har ikke siden rørt stadset.
  • Indstillinger
    Hej du skal ikke spise det stads hvis du ikke tåler det , der er andre sundere mådere at beskytte sig på. p-piller er noget skidt , for kroppen, der forstyrre kroppen. og som ingen ved hvad det giver på længere sigt. men formålet at ikke at få børn i utide. Vi som forbrugere skulle prodestere i mod disse piller vores unge børn skal have som anbefales af lægerne, det er deres liv . vores liv . vi vil være sunde og ikke fyldes med kunstige ting, og hormoner der ødelægger kroppens narturlige reaktion. forskerne må forsøge at lave andre former for præventation der ikke skader kroppen. vi lader og overtale af lægerne , til at bruge p- piller. men unge kæmp for jeres krop ,og ikke lev livet farlig , usikker sex. mm fast partner. P-piller kan give blodpropper. Men der kan måske også være anden grund til det gør ondt. Feks at skeden kramper sammen ved samleje og lukker helt til . så han presser sig igennem. det kan du læse om på nervøse sammentrækninger af skede såvidt jeg husker. hej
  • Indstillinger
    tak for svarene :)
    jeg er generelt ikke særlig glad for p-piller, men det har hjulpet en del på menstruationssmerter, men det er bare ikke det værd når man skal gå og ha det dårligt hele måneden igennem :-)

    jeg vil også gå ned til lægen når jeg har tid, og få snakket med ham om andre præventionsformer, for det her duer bare ikke....
  • Indstillinger
    - og når du alligevel er ved lægen, så bed om en henvisning til en fysioterapeut, der kan lære dig nogle gode afspændingsøvelser, som kan afhjælpe menstruationssmerterne.

    Det bør slet ikke være nødvendigt at bruge hormoner til det.
Log in eller Registrér for at kommentere.