Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

modigen

Redigeret 4 oktober, 2011, 05:21 i Åben debat om depression
Så har jeg taget modigen i fire uger gik ned på 4 stk daglig da jeg forstod at det var lige i overkanten med 5 stk.har det noget bedre men min depr,angst er bestemt ikke væk. ved ikke om jeg skal øge dosisen lidt eller se tiden an, har lige som oplevet en bedring ved at have mange gode dage, men stadig dage hvor jeg har været langt nede og ikke har kunnet styrre de negative tanker(tilbagefald)

men tror det er bedst at forsætte og se havd der sker,har jo ingen bivirkninger.

tror også det slører billedet lidt stadig at jeg er holdt med anti -psykodisk medicin samtidigt (for tanke mylder) hvilket jeg bestemt ikke kan anbefale til ikke psykodiske personer.frygtelig mange bivirkninger .

føler mig også så meget ovenpå at jeg tror jeg er klar til at gå igang med terapi. nogle der har erfaringer med tankefelts terapi kontra konitiv terapi?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Laila

    Angående dosis, så ved jeg ikke, hvad den rette dosis er i dit tilfælde. Som jeg skrev, så har jeg selv to gange været nødt til at gå op på 5 kapsler, og det var den rette dosis for mig dengang. Men de steder, jeg har læst gode råd og informationer om perikon, angives den anbefalede dosis normalt som 3, eventuelt 4 kapsler af en styrke som den, Modigen har.

    Det sværeste for os Netdoktor-brugere, når vi vil forsøge at give andre brugere råd, er egentlig, at der altid er noget, vi ikke ved. Nu skriver du, at du har taget anti-psykotisk medicin, og at du er stoppet med det.

    I dit første indlæg skrev du, at du have taget den antidepressive medicin Seroxat, og at du havde kæmpet dig ud af det. Jeg forstod det, som at du langsomt og forsigtigt havde trappet ud af Seroxat.

    viewtopic.php?f=4&t=27454

    Men hvad med den antipsykotiske medicin? Det er meget vigtigt, at nedtrapningen er foregået langsomt og forsigtigt. Hvor lang tid, man skal bruge til nedtrapningen, afhænger sikkert af, hvilket produkt det drejer sig om. Men du har ret: ophør med antipsykotisk medicin kan godt give nogle problemer, som det tager tid at overvinde.

    Det lyder som en god ide at gå i psykoterapi. Jeg kender intet til tankefeltterapi, og kognitiv terapi har jeg slet ingen fidus til, selv om jeg selvfølgelig er udmærket klar over, at det er kognitiv terapi, der er "in" lige for tiden.

    Derimod har jeg gode erfaringer med kropsorienteret psykoterapi. Men vær omhyggelig med at vælge en kvalificeret behandler. Selv om det i sig selv ikke nødvendigvis behøver at være psykologer, der er de dygtigste, så er det altid en god ide at vælge en behandler med en godkendt uddannelse (cand. psyk.), også fordi det kræver en godkendt uddannelse at få en overenskomst med Sygesikringen. Og det er jo nødvendigt, for at du kan få tilskud til behandlingen af det offentlige.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    hej og endnu engang tak for at du tager dig tid til at skrive:)

    ang.det anti.ps. medicin er jeg trappet ud i sammenråd med min læge og en langsom udtrapning. Det gjorde jeg inden jeg skrev mit første indlæg.
    jeg fik det som skrevet for en del år siden pga tankemylder ,da det kunne hjælpe trods det at jeg aldrig har været psykotisk.Det har også hjulpet mig men har bare haft så mange bivirkninger af det bla.at jeg har været helt bevidstløs om morgenen og min kæreste har måtte kæmpe med at vække mig. plus diverse andre bivirkninger som jeg rigtig kan se nu efter jeg er holdt.

    Jeg kender heller ikke så meget til tankefelts terapi, men har læst om det og søger oplysninger fra folk der har prøvet det.

    og nej det er bestemt ikke altid de behøver være psykologer for at kan hjælpe , men du har ret det er vigtigt at de har den rette uddannelse , det er lidt af en jungle.

    med hensyn til tilskud er det vel så som så hvad man kan få tilskud til, bla er det jo en alders grænse på 37 år for hjælp mod angst , hvor tåbeligt det så end er.

    endnu engang tak for dit svar.

    hilsen laila
Log in eller Registrér for at kommentere.