Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Candidakur

Redigeret 3 maj, 2012, 04:23 i Alternativ behandling
Hej,
jeg er en kvinde, der lider en del af hovedpine, og er blevet "testet positiv" for candidasvamp. Jeg ved ikke hvor meget jeg tror på det - men da hovedpine kan være temmelig invaliderende vil man jo gøre alt for at slippe af med den. Jeg vil så prøve at tage candidakuren, da jeg hører, at den har hjulpet rigtig mange andre. Mit problem er først og fremmest, at jeg IKKE må tabe mig, så jeg hører meget erfaringer fra andre, der har prøvet det. Hvad skal/må man spise for at undgå at tabe sig? Er der andre der har gode eller dårlige erfaringer med kuren - og konceptet ?? Er det fup og fiduser???

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Bogen ’Candida mad som middel’ af Pia Birk, har et helt afsnit om ting man gerne må spise! Det er for omfattende til at nævne her, så lån den evt., eller du kan måske finde oplysningerne på nettet. God bedring Helle8
  • Indstillinger
    Alle har candida! men ikke mere end typisk 4-5%.. jeg havde engang 30% og DET var ikke noget at spøge med. man kan faktisk blive blind af det.

    Hvis du køber Olivenbladsextrakt (piller som er rigtig dyre) forsvinder det ud gennem afføring som gerne sku være grønt og uhyggelig ildelugtende

    knus Carla v/ernæringsgenetiker
  • Indstillinger
    Hej
    Prisen for olivenbladsekstrakt kan muligvis bliver for dyr for mange.
    Kokos indeholder stoffet kaprylsyre, som svampe dør af. I lande hvor kokos naturligt indgår i de daglige måltider har man ikke de samme problemer med svampe. En dåse kokosmælk koster så vidt jeg husker højst 10 kr i supermarkedet.

    Phil
Log in eller Registrér for at kommentere.