Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvordan hjælper jeg bedst min søster?

Redigeret 29 september, 2011, 12:57 i Incest og seksuelt misbrug
Lige på og hårdt..
Jeg fandt ud af for få dage siden, at min søster, lige som jeg selv, er blevet misbrugt af vores ældre bror.
Mit spørgsmål er så, hvad nu?
Jeg er glad for at hun fortalte det til mig, i stedet for vores forældre, da det uundgåeligt vil skabe en hel del kaos når de får det at vide.
For de skal da vide det, ikke?
Hvordan får man det sagt?
Jeg vil gerne hjælpe min søster, men jeg aner ikke hvordan..
Jeg har fortalt om overgrebene til min kæreste og har en fantastisk støtte i ham, men min søster har kun mig.
Så hjælp mig, med at hjælpe hende...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Der er et støttecenter for incestofre som ligger på Frederiksberg; søg på det. AlbaHus som også ligger på Frederiksberg, hjælper med rådgivning og behandling ved seksuelle overgreb.
    Øvrige nyttige adresser:
    Kvinderådgivningen Brunhilde, Gothersgade. www.kvinderaadgivning.dk tilbyder gratis psykologisk rådgivning for kvinder.
    Joan Søstrene, Dannerhuset H.C. Andersens Boulevard www.joan-soestrene.dk mail@joan-søstrene.dk Rådgivningen er for kvinder der har været udsat for vold, voldtægt, incest eller seksuel chikane. Rådgivningen er gratis.

    Landsorganisationen af kvindekrisecentre www.lokk.dk/rådgivning sekretariat@lokk.dk Krisecentrene yder den primære rådgivning til voldsramte kvinder. Det sker hvad enten kvinderne bor på krisecentret, henvender sig i ambulant rådgivning, eller ringer til krisecentrenes hotline.

    Det meste går på noget med seksuelle overgreb, det er sikkert også det værste og mest udbredte, men der er heldigvis også lidt generelt til dem der har behov for det. KH Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.