Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Hvordan kan dette ske på naturlig vis.

Jeg har tænkt længe over dette og vil nu spørge jer. Hvordan kan dette ske på naturlig vis.

Vi har en gammeldags standerlampe. Dem, der kender sådan en ved tænd og sluk knappen skal drejes. Der ER INGEN yderstillinger, enten er den tændt eller slukket.
Flere, der er kommet med den tanke, har efterprøvet , men det kan ikke lade sig gøre.

En nat var jeg på toilettet. Da jeg lagde mig i sengen igen, så jeg lyset blive tændt i stuen. Jeg blev noget forskrækket og var sikker på vi havde indbrud. Jeg ruskede min mand vågen og hviskede der måtte være nogen i huset.
Vi stod op parate til at forsvare liv og ejendom. Men der var ingen. Døre og vinduer var lukket. Lampen blev slukket og siden er der intet sket.

Jeg kunne forstå det, hvis en ledning havde lavet ballade, et eller andet. Men tænd og sluk kontakten skulle DREJES tilbage til slukstilling.
Og jeg gentager. Den kan ikke stå i andre stillinger. Den kan ikke hoppe frem og tilbage af sig selv. Det er komplet umuligt.

Nogen der har en fornuftig forklaring.

Kommentarer

  • Nu véd jeg jo ikke om du bor i odense området, men vores lamper tændte også, endda 3 gange. En kollega fortalte at hans lampe også tændte den nat. Jeg fik efterfølgende at vide at det kunne ske når elværket opdaterede systemerne. Det er kun sket den ene nat.
    Vh. Janne
  • Hej Janne

    Nej, jeg bor ikke i Odense eller omegn. Det er også et godt stykke tid siden det skete. Kun standerlampen tændte og kontakten var drejet i tænd stilling. Det er det sidste, der VIRKELIG undrer mig. Det kan den ikke gøre af sig selv.

    Ingen kan give en forklaring, jeg har både vist og snakket med flere om det.
    De siger i første omgang det må være en løs forbindelse, men det forklarer ikke, hvordan kontakten drejer sig selv.
    De prøver at dreje kontakten, så den står i midten, for så kunne den glide, mener de. Men det kan slet ikke lade sig gøre.

    Jeg får nok aldrig opklaret, hvad der skete.
  • Ind i mellem må man - ligegyldigt hvor jordbunden, man ellers er - acceptere, at er der sker uforklarlige ting. Så kan vi kalde det "åndernes verden" eller hvad vi nu synes.

    Sidste år havde vi noget mærkeligt her i huset. I vores kælder har vi et bryggers, og en morgen opdagede jeg, at der var lys, og jeg spurgte selvfølgelig min mand, der altså ikke havde været der, hverken aftenen inden, eller næste morgen. Dette lys tændes og slukkes på kontakten på væggen, dog er der et arbejdsbord lige ved. Nå - det var nok alligevel smuttet for en af os. Næste morgen var der lys igen, og nu syntes vi da, det var lidt underligt, men jo - det kunne jo stadig være en smutter, så om aftenen, lige inden vi gik i seng, gik vi begge to ned og så efter, at det lys altså var slukket. Næste morgen var der lys!

    Dette stod på en lille uges tid - og siden har der ikke været tændt uforklarligt lys.

    Vi har hygget os lidt med tanken om, at det da nok var den tidligere - afdøde - ejer - der lige har været på besøg og kigget sig lidt omkring. Vi har brugt meget stor energi, penge og kræfter på at istandsætte dette hus, så vi bilder os ind, at han er ganske tilfreds, og lige har villet "kigge" ind, og det er da en dejlig fredelig tanke, som kan være aldrig så forkert, men hyggelig er den da.

    På den anden side - vi har to katte, og har de mon været på spil? Vi finder det dog alligevel underligt, at det er noget de skulle have gjort i nogle ganske få dage, og hverken før eller siden overhovedet har interesseret sig for at hoppe op på det bord, hvor der altså aldrig har befundet sig noget af interesse for dem.

    En historie mere - nu jeg er i gang. Min bror bor i en lejlighed, og han er absolut heller ikke spirituel på nogen måde. Han oplevede for nu snart nogle år siden en længere periode med underlige hændelser. Han kunne sidde i det ene værelse og pludseligt blev en lampe i det andet værelse enten tændt eller slukket - også en lampe, der skulle fysisk betjenes, men hans største "problem" var den telefonsvarer, han havde på det tidspunkt - også en, der skulle betjenes helt fysisk. Den blev altså tændt og slukket efter forgodtbefindende, også når han var hjemme. Han oplevede tit, at telefonsvareren, som han jo havde slukket, når han var hjemme, blev tændt. Hvis han var væk nogle timer, og havde sat sin telefonsvarer til, var den ofte slukket, når han kom hjem. Ind i mellem kunne det jo være en forglemmelse, så han havde netop også prøvet, at han helt 100% havde været opmærksom på det.

    Han rejser temmelig ofte, og havde for vane at slukke sin telefonfonsvarer, når han var ude at rejse. Det var sådan en med en båndoptager, der kun kunne tage et begræset antal beskeder, så ja, den var altså altid slukket, når han var på rejse. En gang, hvor jeg var i tvivl om, hvornår han kom hjem, ringede jeg til ham, og der var intet svar - heller ikke en telefonsvarer;altså - han var ikke kommet hjem. Dagen efter ringede jeg igen og nu var telefonsvareren slået til og jeg lagde min besked. Da jeg ikke hørte fra ham, ringede jeg så igen lidt senere, men der ringede telefonen bare igennem intet svar - ingen telefonsvarer. Et par dage senere var han så kommet hjem, og jo, hans telefonsvarer var slukket, og der havde ikke været nogen i hans lejlighed, men den havde altså været tændt på det tidspunkt, hvor jeg havde ringet.

    Min bror har ingen husdyr, vi kan hænge den op på.

    Det hele forsvandt lige så pludseligt, som det var opstået hos ham, men han har da også gået og hygget sig med, at han havde "spøgelser" - der jo altså var ham venligt stemt, men bare drillede lidt.

    Tro på det - eller lad være - det har ikke den store betydning. Dog er vi altså nødt til at erkende, at der ind i mellem sker fuldstændig uforklarlige ting omkring os, som altså ikke på nogen måde kan forklares, hverken med fornuft eller videnskabeligt.

    Helt ærligt - hvis det nu er noget fra "en anden verden" så er det da hyggeligt nok, når det er sådanne fredelige "hilsner" man får.
  • Hej lotte123

    Tak for din fortælling. Jeg finder det meget interessant. Jo, jeg tror der er mere mellem himmel og jord end vi lige ved.

    Da min bror døde for mange år siden tændte min søster og svogers radio sig selv i et stykke tid efterfølgende. Hun fortalte, når de kom hjem var den tændt, selv om de begge havde kontrolleret, at den var slukket inden de tog afsted.
    Jeg spurgte hende om ikke det kunne være en løs forbindelse, men radioen var blevet set efter.
    Det skete mange gange og så holdt det op.
    Min mor fortalte der blev slået i klaveret , da vores far var død, men dengang troede jeg det var hende, der bildte sig noget ind. Det var sket et par gange, fortalte hun.

    Og jeg kommer i tanke om en ting til. Da min søn var ca 14 år var han en dag alene hjemme. Da vi kom hjem fortalte han, at der havde været en voldsom støj og stønnen i et rum i huset.
    Han er en fyr, som ellers aldrig er/var bange for noget som helst, men han fortalte han blev så bange, at han forlod huset. Han tog støvlerne på udenfor.
    Jeg vidste ikke rigtig om jeg skulle tro det eller ej.
    Da vi havde solgt huset mødte jeg køberen. Hun spurgte om jeg vidste det spøgte i huset. Jeg blev ærlig talt noget forbavset. Så jo, nu tror jeg på, der er noget, vi ikke ved.

    Hun var tilmed meget vred over det. Så højtideligt kan jeg bestemt ikke tage det. Jeg finder det spændende.
Log in eller Registrér for at kommentere.