Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

jeg vil har menstruation 5 dage sener den planlagt :/

Redigeret 1 oktober, 2011, 18:40 i PMS og menstruation
Er det noget jeg kan gøre at min menstruation kommer lidt senere næste gang?? det ser ud at jeg skal har min menstruation den 16-17.10 og jeg skal på ferie fra den 15.10. det kunne være træls med blødning midt i ferie i en badeland :( jag tage ikke p-piller.
på forhånd tak for hjælp Izabela:)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Sådan er det at være kvinde. Og nej - det kan du ikke gøre noget ved.

    Men - jeg kan da huske en gang, hvor jeg også skulle i svømmehal, og jeg havde ualmindelig voldsom menstruation; altså ikke bare en almindelig, men virkelig kraftig.

    Jeg købte nogle ekstra tykke nat-tamponer, og brugte sådan en. Og ja - jeg steg da op af vandet et par gange og gik ud og skiftede tamponen.

    Det eneste ubehagelige i den forbindelse var så, at da sådan en tampon virkelig suger, så derfor var der også suget temmelig meget vand op, og det løb da også med ud, da jeg tog tamponen ud.

    Snup så lige et brusebad, inden du hopper i igen.

    Og ja - du kan da risikere efterfølgende at få lidt ubalance netop p.gr. af al det, der bliver suget op, men det kan du så klare med et par Vivag, hvis det er.

    Sportssvømmere hopper jo også i, selv om de har menstruation, så det kan man altså godt.

    God fornøjelse.
  • Indstillinger
    Hej

    Jo, hvis du bruger p-piller kan perioden godt rykkes. Tal med lægen om det. Mvh. Helle8
  • Indstillinger
    Nu skriver Izabela30 jo udtrykkeligt, at hun ikke bruger p-piller, så hvorfor dit indlæg, Helle8?

    Men - jeg reagerer nu også kun på det, fordi det da bestemt ikke er nogen god ide at - hvis man altså tager p-piller vel at mærke - at rykke blødningen fem dage på en gang. Man kan da rykke den gradvist over en længere periode, men så mange dage på en gang er altså ikke særligt godt, da man jo netop på den facon kan opleve ukontrollerede pletblødninger - og det er da slet ikke sagen i et badeland.
  • Indstillinger
    Hej

    Det er ikke altid jeg får det hele med fra oplægget, nu tror jeg det var overskriften jeg misforstod, der står faktisk også - hvis - så jeg lader alligevel indlægget stå. God ferie til Izabela.
  • Indstillinger
    Vi skal slet ikke ud i en diskussion, men jeg må tilstå, jeg finder det noget rystende, at nogen kan finde på at komme med råd, forslag ideer ud fra et oplæg, man ikke en gang har læst - og i dette tilfælde drejer det sig kun om 3½ linie?

    Men - jeg fastholder, at HVIS man tager p-piller, så er det bestemt stadig ikke nogen god ide at rykke sin blødning så mange dage i et hug.

    Jeg har således stadig ikke forstået, hvad du vil med det her indlæg, der ikke bare er forkert i forhold til spørgeren, men også er det for de piger/kvinder der er medicineret med p-piller.
  • Indstillinger
    Hej igen

    Hvis du ikke vil diskutere noget, der kunne blive ordkløveri, kan jeg ikke forstå du bruger så stærke udtryk. Har du aldrig misforstået noget selvom det var et kort svar?

    ’Planlagt’ plejer at være styret; det kunne være p-piller.

    Jeg har kun skrevet at perioden i så fald kan rykkes, ikke med hvor meget. Jeg véd bare det kan lade sig gøre for nogen at rykke perioden. Derfor opfordringen til at tale med lægen.

    Hvis ellers ens krop fungerer som den gerne skulle, får næring nok osv. kommer menstruationen som regel naturligt med det faste interval.

    Det lyder som om du véd mere end de fleste, så kom gerne med det. I så fald vil jeg læse dit indlæg, men ellers står jeg af herfra.

    Eventuelle indlæg om svar; form og indhold hører til under et andet emne.
    Mvh. Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.