Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Må jeg løbe på smertestillende?

Redigeret 19 oktober, 2011, 07:54 i Motion
Hej alle
Jeg har her til morgen taget 2 x 500 mg panodil mod en irriterende hovedpine, der ikke ville gå væk (heller ikke ved at drikke vand, sove eller frisk luft).
I aften skal jeg til genoptræning og løbe i 8-10 minutter. Min veninde siger, at det er farligt at løbe på smertestillende, så nu er jeg lidt i tvivl? Jeg tog pillerne omkring 11.30, og skal først løbe omkring 18.30.

//Matilde

Kommentarer

  • Indstillinger
    Er par panodiler mod hovedpine mange timer før en løbetræning, bør ikke være det store problem.

    Men - ellers er det rigtigt nok. Det er ikke særlig smart at dumle smerter med medicin, hvis man skal træne, for så kan man jo meget nemt risikere at overbelaste nogle led, fordi man ikke kan mærke det, når det bliver for meget.

    Nu skriver du genoptræning, og noget sådant foregår vel under kontrollerede forhold, hvorfor jeg da vil foreslå dig at forhøre dig på træningsstedet.

    Som du har gjort ser jeg ikke problem i. De panodiler er forlængst holdt op med at virke på det tidspunkt.
  • Indstillinger
    Hej
    Hvis der var tale om smerte i de muskler du bruger og/eller led, ville jeg lade være. Det er jo et tegn på at den ikke vil være med, når det smerter. Mvh. Helle8
  • Indstillinger
    Paracetamol (Panodil) er noget af det mest harmløse smertestillende der findes. Præparatet er stort set uden bivirkninger. Hvis du tager et par tabletter, kan du sagtens tage til genoptræning. Der skal meget skarpere smertestillende til en paracetamol for, at man ikke kan dyrke motion.
Log in eller Registrér for at kommentere.