Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hjælp

Redigeret 30 september, 2011, 06:42 i Børn med ADHD
jeg har en søn på 7 som fik lavet en ppr udredning da han gik i børnehave og den fortalte at han var behov og impuls styret men nu efter han er blevet ældre syntes jeg det ligner mere adhd som jeg selv har.
Mit problem og spørgsmåler er: Jeg har en x mand som ikke kan se det er nødvendigt at tage ham til børne psykologisk undersøgelse men det syntes jeg er der noget jeg kan gøre?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvorfor mener din mand ikke det er nødvendigt. Hvad gør drengen, som du mener ikke er rigtigt.
    Er det bare en rask lille dreng, der har brug for ar røre sig.
    Min ene søn havde altid fuld fart på. Han fejler ikke noget.
  • Indstillinger
    han kan ikke sidde stille i klassen og slår og sparker uhæmmet. han har svært ved at falde til ro.

    Min xmand mener der er mig der er problemet. derfor ønsker han ikke at hans søn skal undersøges
  • Indstillinger
    hej du skal få dit barn til en børnelæge
    som din læge skal henvise dig til, vil han ikke det
    kan du selv søge efter børnelæge, og så be din læge om en
    henvisning, jeg fandt selv en børnelæge og er blevet henvist
    der er en god børnelæge i skørping zanne larsen du skal blive ved
  • Indstillinger
    mange tak for svaret.
  • Indstillinger
    Hej ja du skal selv bede om en henvisning til børne psykrisk og få ham testet , det behøver ikke at være din sygdom der er i udbrud , Men noget der minder om symtomerne. Hyper aktiv. det at han slår og sparker , er en naturlig reaktion for børn der har det dårligt blandt vennerne . Et barn der ikke forstår beskeden , eller føler at pædagoerne hele tiden irettesætter ham , derfor reagere han med at sparke og slå. så det er ikke skæld ud han skal have. han skal tages bedre af . og måske have en støtte pædagog der hjælper ham med at følge med og tager ham på hans primisser. så han føler sig godt behandlet. en anden mulighed er en speciel klasse med få elever og flere lære der hjælper ham til støtte. En anden ting prøv at få tid hos en ørelæge og få en høre prøve , det kan i mange almindelige tilfælder være et problem, og du kan også kontakte lydterapi center og han kan komme i behandling der , det kan hjælpe hans indlæring til ikke at kede sig i skolen. Hvis han er en dreng der ikke forstår, uden der bliver vist billeder, kan der igennem skolen og kommunen bevilliges en it rygsæk. der består af en computer, der læser op for børn og viser billeder af en ting. og hjælper til indlærring. held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.