Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

smerter ved kobberspiral...?

Redigeret 29 september, 2011, 19:56 i Prævention
hej, jeg er en pige på 19år. jeg er ikke mor, men har lige fået en spiral, da jeg ikke kan finde ud af at passe mine p-piller og har en p-stav, men den kan jeg ikke tåle.
så jeg har fået sat en spiral op i idag. men min reaktion var bare at besvime for så at kaste op, da jeg kom til bevidsthed, er der andre der har prøvet det?
for jeg har været til en "test" hos min læge først, for at blive tjekket om jeg var udviddet nok, nu da jeg ikke har født. og det var jeg. men da jeg fik lavet den test gjorde det bare sindsygt ondt i maven men jeg blev hverken svimmel eller fik kvalme.
så det undre mig bare at det skete da jeg så fik lagt den op. min læge sagde at hun havde set det før..
men det er nu rart at høre fra andre med samme "erfaring"/ oplevelse :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Mille.

    Jeg fik lagt spiral op først på året, og for XX hvor gjorde det ondt!!!!

    Jeg fik sved på panden, næsten tårer i øjnene, det vendte sig i mig og jeg bandede og svovlede højlydt.
    Og jeg går nu ellers for at have en høj smertetærskel...

    Jeg kan sagtens forestille mig, at det ikke er helt unormalt at besvime eller på anden måde blive rigtig dårlig i forbindelse med at den bliver sat op.

    Og nå ja; jeg har heller ikke født og jeg var 26.
  • Indstillinger
    Hej mille den spiral skal du have taget ud igen , den sidder ikke rigtigt og er måske også længere end din livmoder når du ikke har født, det skal du ikke gå med. der kan komme betændelse ved forkert opsat spiral med smerte . og dit huhør bliver absolut negativ.med sådan en frygtelig smerte. og sex er det sidste du kan bruge det til. så det er din krop ikke parat til . så kondomer til mænd og femidom til kvinder kan købes på nettet. kan være jeres løsning . held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.