Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ondt i venstre side

Hejsa.
Håber nogen kan komme med en ide havd der kunne være galt.... her for nogen dage siden fik jeg sådan noget i venstre side ved mine ribben. jeg har ondt hver gang jeg ligger ned og er meget øm omme i ryggen... det følse som om jeg ligger på en tennisboldt hvis jeg ligger mig på side og der kommer en masse jag i siden hvis jeg vender mig.....

Kommentarer

  • Indstillinger
    skulle stå ondt ikke noget :)
  • Indstillinger
    Allerførst bør du tænke over, om du har lavet et eller andet anderledes før dette skete?

    Har du gravet have, malet, spillet bold - ja, i det hele taget et eller andet fysisk, du normalt ikke plejer at gøre, og derfor ikke er trænet op til? For det kan da godt være, det "bare" er en overbelastet muskel, og det kan gøre vanvittig ondt, men er altså noget, der går væk af sig selv, selv om det godt kan tage lidt tid. Du kan f.eks. lige prøve med Voltaren, som der reklameres med lige her på siden. Hvis det hjælper, så er det givet noget muskulært, men hvis ikke det hjælper, så skal du ikke smøre mere på. Det er kun lige en test.

    Så skal du prøve at mærke efter, om det er blevet værre de sidste dage, eller om det er det samme. Er det det samme, så kan du godt vente med at gå til læge til på mandag, men er det blevet værre og du måske også har feber bør du da nok forhøre dig ved lægevagten.

    Et andet forslag, du kan prøve, som jeg har fået at vide af en læge omkring mavesmerter: Prøv med en varmepude. Bliver det værre bør du straks kontakte lægevagten, for så er det tegn på, at der kan være betændelse. Bakterier elsker varme og vil derfor blive aktive, hvis de får varme, så det er bestemt ikke et behandlingsforslag, bare også en test. Bliver det ikke værre, så kan du nok se tiden lidt an. I øvrigt, hvis det er noget muskulært, så kan det endda være at varme vil hjælpe lidt.

    Men - er du utryg og nervøs bør du alligevel kontakte lægevagten. Hellere gøre det en gang for meget end en gang for lidt.
  • Indstillinger
    Har du fået det ordnet? Jeg har nemlig præcis samme problem!! Hjælp
  • Indstillinger
    Denne tråd er startet i september 2011, og har ikke været aktiv siden.

    Oven i købet er trådstarter siden slettet som bruger, hvorfor du nok ikke skal forvente svar der fra.

    Men - jeg kom den gang med et råd, som jeg ikke føler behov for at ændre på, så det kan du da prøve at følge.

    Det er i øvrigt for dårligt at vedkommende, dengang i 2011 ikke gav tilbagemelding, hvilket desværre ses alt for ofte her på debatten.

    Det ville være rigtigt rart, om du ville melde tilbage om, hvordan det går - så andre evt kan få glæde af både spørgsmål, svar OG hvad der så er sket.

    I øvrigt kan den slags smerter være alt muligt, så hvad der har været diagnose for en, behøver ikke at være samme for en anden.
Log in eller Registrér for at kommentere.