Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Røde øjne

Redigeret 5 april, 2012, 19:46 i Åben debat om øjne
Hej Netdoktor

De sidste par måneder har jeg lagt mærke til, at jeg har en tendens til at få røde øjne, eller rettere, at mit højre øje bliver rødt. Det er egentlig ikke i nogen særlig sammenhæng jeg har lagt mærke til det, men mere når jeg tilfældigvis har kigget mig i spejlet. Det varierer lidt i styrke, så øjet nogle gange er en smule rødt, hvor det andre gange er kraftigere.

Måden hvorpå øjet er rødt er, at mange røde "streger" (eller hvad man vil kalde det) går fra ydersiden af øjet, ind mod iris. Når det er rigtig slemt, samler det sig nærmest i en slags punktform op ad iris.

Jeg vil ikke være hysterisk, men på den anden side synes jeg også jeg har gået med det så længe, at det er på tide at gøre noget ved det, såfremt det nu skulle være noget der skal tages hånd om. Er der nogen der har et bud på hvad det skyldes?

På forhånd tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej jeg synes du lige skal gå til din læge og se om om det kræver tid hos øjenlægen, eller du kan få nogle øjendråber til det ireterede øje. det kan være svær at sige hvad det skyldes. men blot at øjet er ireteret ved at blive rød. der skal fag folk til at se i et øje. og de rigtige apparater. der forstørrer mm. En anden gang skal du ikke gå så længe hvis der er noget galt med dine øjne. de er følsomme. hvis der er noget galt med dem. held og lykke
  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg er en ung mand på 24 år. I de seneste 6 måneders tid har jeg døjet med røde øjne. Det er langsomt blevet mere og mere. Det ligner røde strenge der strækker sig fra øjets indre (der hvor næsen sidder) ind til midten af øjet. De er konstant røde, og når der først kommer en rød-streng går den ikke væk igen. Det hverken svir eller klør. Jeg er allergisk overfor græs, men end ikke allergipiller eller øjndråber hjælper. Jeg har været til øjnlæge, og der fik jeg 2 forskellige slags øjndråber, men ingen af dem hjalp.
    Jeg er efterhånden meget, meget træt af det, og vil så gerne have at det snart forsvinder.
    Er der nogle der har har erfaringer med samme problem, eller kan hjælpe?

    Mvh Jacob
Log in eller Registrér for at kommentere.