Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

ER

AnonymousAnonymous
Redigeret 22 september, 2011, 15:28 i Åben debat for kvinder

Kommentarer

• Hej

Bare jeg kunne hjælpe effektivt. Hvad der er sket kan ikke gøres om; det er helt sikkert noget du må arbejde terapeutisk med. I mellemtiden kan du sige positive sætninger til dig selv. Jeg er pæn, jeg er ok osv. Jeg véd godt det er svært, men et positivt livssyn som selvfølgelig også er med dig selv, hjælper også på udseendet.
    Hvis du kan flytte fokus over på noget du kan lide at lave, f.eks. en hobby, noget kreativt, som du måske endda véd at du er god til, ville det også lette situationen for dig. Alt det bedste. Helle8
  • Hej forvirret , du er ikke ene om at have haft disse føelser, jeg har også prøvet det da jeg vat alvorlig syg og min krop var umulig med symtomer , hvor jeg ville se anderledes ud. når du har det som du har nu . så gå væk fra det spejl , hvor du kan se din krops forandring. ja vi andre forandre os også med alderen og ser ikke så sexet ud længere, men jeg tænker nå ser jeg nu sådan ud. ja jeg skal lige venne mig til forandringen. men aligevel er der mænd der synes ens krop aligevel er dejlig trods den har ændret sig. Men jeg tænker det er de hårde stoffer der har skadet dit liv. desværre. den læge du har nu vil ikke hjælpe dig . kan du få en anden læge. og spørge om at få en brystoperation, du bliver henvist til fordi det ellers vil forringe dit liv og søge dispentation til det. du skal banke lidt i bordet og kræve at blive sendt til hudlæge. få en diatist til din kost. du skal holde dig fra kosttilskud. og pulver slankekur. men spise rodfrugter , grønsager, og frugt. salat. de røde knupper der klør kan hudlægen se på , Jeg ser at tidligere stofmisbrugere ikke bliver taget alvorligt. så du skal selv kæmpe for at få hjælp. Jeg tænker også at du ikke får nok medicin af disse lykkepiller . eller de ikke virker nok på dig , for de skulle tage , det voldsomme selvhad der kommer når du har det dårligt. Tal med din læge om dine piller og spørg om du evt skal sættes over på noget andet medicin, der virker bedre. får du nu medicin på apoteket i stedet for stofferne , som du skal drikke istedet. Så skal du have nogle lykkepiller der passer til det andet du evt får. Håber du finder en læge der vil tage dig alvorligt , og bed om at blive undersøgt . hvis du ikke ved hvad du fejler. og gerne vil have hjælp. held og lykke.
  • Når du ikke selv syntes, at det virker sandsynligt, at knopperne skyldes varme, så syntes jeg, at du skal gå til lægen og få en henvisning til hudlæge. Det er gratis. Hvis hudlægen så også siger, at det er varmeknopper, så er det nok det... Men så er du da sikker.
    Tag et par billeder af udslættet næste gang det er der så du kan vise dem hvis ikke knopperne er der den dag du kommer derop.

Når du så er hos lægen, skal du igen bringe det med smerterne i skinnebenene på bane, og hvis I ikke kan tale jer frem til en mulig årsag, må du spørge, om ikke du kan få en henvisning til... Det ved jeg ikke.

Er der mon ikke mulighed for, at de ændringer du ser i spejlet er psykiske?
    Hvis du havde det bedre med dig selv (eller rettere; bildte dig selv ind at du havde det godt) da du tog stoffer, så tror jeg, at det er ret sandsynligt, at "ændringerne" simpelthen er ikke-eksisterende, eller ihvertfald ganske ubetydelige i forhold til det du selv tror.
    Jeg har selv været et sted hvor jeg så ting i spejlet som ikke var rigtige.
    Eller har du ændret spise- og motionsvaner siden da?

Du skal sørge for at tale med din kontaktperson om det her forhold til din krop. En god idé kunne måske være at begynde til yoga eller finde frem til noget body awareness therapy.
    Det lyder måske fjollet, men en bedre kropsbevidsthed kan faktisk hjælpe til at man får det bedre med sig selv.

Hvis du slet ikke dyrker motion, kunne du melde dig ind i et fitnesscenter. Du skal sørge for at få lagt et program af en træningsvejleder, så du får et fornuftigt (sundt) træningsprogram og lærer at lave diverse øvelser rigtigt.
    Du skal ikke træne mere end 2-3 gange om ugen. Ellers bliver det for meget.

Og så skal du selvfølgelig spise sundt. Er du god ved dig selv på det punkt?

Men du; jeg kan love dig én ting: Selv hvis du vågnede op i morgen, og din krop så ud, præcis som du drømmer om, så vil du ikke pludselig have et super selvværd.

Hvad med den der kontaktperson... Hvad er det for en? En kontaktperson hvor? I psykiatrien?
    Har der ikke hvad tale om psykolog?
Log in eller Registrér for at kommentere.